On the road - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van HJ en Anita - WaarBenJij.nu On the road - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

On the road

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

03 Maart 2014 | Indonesië, Bogor

Vrijdagavond was het dan eindelijk zover. Rond 21.00 uur vertrok onze vlucht naar Jakarta. We hadden nog een korte overstap op Kuala Lumpur, maar de hele vlucht verliep super relaxed. We kwamen rond 18.00 uur zaterdagavond aan op Indonesië bodem. Bij aankomst moesten we nog een visum regelen. Na alle horror verhalen op internet over wachttijden viel dit ontzettend mee. Na een klein kwartier liepen we al naar de douane met een visum in de hand. Ook met de koffers hadden we mazzel. Een 40 minuten na de landing stonden we al buiten. Het is zo fijn als alles meewerkt. In Nederland hadden we al onze eerste hotelovernachting geregeld. We konden zelfs de pick up van 19.00 uur halen. Bij aankomst in het hotel bleek dit hotel nog luxer dan verwacht. Het allium airport hotel is echt een aanrader.
's Avonds gelijk maar even op zoek naar de eerste Indonesische hap. Langs de weg stonden een aantal eetstalletjes. Na dit even te hebben bekeken zijn we neergeplofd voor een heerlijke Nasi goreng speciaal. Je kan niet echt zeggen dat we enorm zijn los gegaan, want alles bij elkaar kostte dit diner 2,50 euro inclusief drank. Zo houden we nog eens geld over.

Zondagochtend zijn we met een taxi naar Bogor gegaan. We zijn nog steeds een beetje het glamour koppel onder de Back packers.
Bogor ligt op ongeveer twee uur rijden van Jakarta tussen de vulkanen in.
Na weer een prima hotel te hebben geregeld hebben we de middag door gebracht in de botanische tuinen. Het is weer even wennen, want het blijkt dat wij de grootste attractie zijn. Hele school klassen willen met ons op de foto. Eindelijk dan de erkenning :)
Maandag hebben we een heerlijk rustig dagje gehad. We hebben het stadje een beetje ontdekt en ons voorbereid op de volgende dagen. Het is hier weer best chaotisch. Altijd weer even wennen als je uit Holland komt. Maar de mensen zijn zo super vriendelijk.
Het weer is hier best warm. De zon schijnt flink. Alleen in de avond zijn er enorme stort buien en onweer. Bogor staat ook echt bekend om de onweer. Nou geloof me, dat klopt.
Dinsdag gaan we weer verder naar Bandung. We hebben een privé chauffeur geregeld die ons via de Pancak pass naar Bandung rijdt. Dit schijnt een hele mooie sienic route door de thee plantages te zijn. Ben heel benieuwd......tot snel.

• 03 Maart 2014 - 12:25

A Van Oostenbrugge:

super dat alles zo goed verlopen is tot nu.Hoort zich allemaal goed aan.groetjes Pa en Ma

• 03 Maart 2014 - 12:52

Fred:

Klink allemaal super..

en elke foto die er van jullie gemaakt word geljjk eff cashe he...

geniet er van tot het volgende verslag

• 03 Maart 2014 - 13:01

Boshuisjes:

Wat fijn dat alles zo goed is verlopen. Inderdaad eindelijk erkenning hihihi.... Ben benieuwd naar jullie volgende verslag en foto's natuurlijk. Geniet!

• 03 Maart 2014 - 14:29

Sabine:

Geweldig en erg fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Heerlijk die ster-allures!!!