Bali - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Bali

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

15 Maart 2014 | Indonesië, Seminyak

Dinsdag hebben we de overtocht naar Bali gemaakt. Gelukkig ging deze vlucht een stuk voorspoediger dan de vorige vlucht.
Op Malang (internationale) airport waren we weer de enige westerlingen. De services was dan ook uitstekend. Precies volgens vliegschema arriveerde we in Bali. Via internet hadden we al een super leuk hotelletje geboekt, Bali reski in seminyak. Gelukkig viel dit helemaal niet tegen. Het is hier heerlijk rustig en toch heel vlakbij het strand en de leuke eetttentjes.
Ook is in Bali onze beroemdheid weer voorbij. Lekker rustig.
De eerste avond hebben we gelijk seminyak verkent. Het is hier super toeristisch, maar wel erg leuk en gezellig. Heel verschil alweer met Java.
In totaal zitten we nu drie volle dagen op Bali. Eigenlijk hebben we niet heel veel gedaan, behalve relaxen en lekker eten. We hebben één dag nog wel een scooter gehuurd. Maar volgens mij zijn de scooter tochtjes, na Thailand, ons niet meer goed gezind. Deze dag viel echt compleet in het water. Ja,letterlijk hoor!
We hadden een mooie route bedacht via de Tanah lot tempel naar een uitzichtpunt van de mooiste rijstvelden van Balie. Onderweg naar Tanah Lot kregen we al een fikse regenbui op ons dak. Gelukkig zijn we niet voor één gat te vangen....... Effect schuilen, regenponcho aan en door.
Tanah lot bleek ook erg mooi te zijn en het weer klaarde weer op.
Door naar de volgende plek, alleen na een uur rijden werden we overvallen door een enorme tropische regenbui. De straten stonden blank, dikke druppels. Het zag er ook niet naar uit dat het binnen korte tijd zal opklaren.
Op ons scootertje zijn we toch maar terug gekeerd naar Seminyak. Dit was uiteindelijk toch nog anderhalf uur rijden. Compleet doorweekt kwamen we weer aan in het hotel. Je raadt het natuurlijk al.... Toen kwam de zon weer door.
Vrijdag was weer een top dag op Bali. We hebben heerlijk aan het zwembad liggen bakken. De sunsets op Bali zijn prachtig. De strandtenten zijn top. Wat een lekker avondje.
Zaterdagochtend vertrekken we naar Flores. We stappen daar op een boottocht van twee dagen richting de komodo eilanden. We zijn echt super benieuwd. De boottocht schijnt nogal primitief te zijn met slapen op het dek, maar het schijnt echt een hoogtepunt te zijn.
Dinsdag gaan we door naar de Gili eilanden. Weer even heerlijk aan het strand en een beetje snorkelen.
Tot snel.