Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Bandung

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

06 Maart 2014 | Indonesië, Bandung

Dinsdag stond de trip naar Bandung op het programma. We hadden een auto met privé chauffeur geregeld, welke ons via een sienic route over de pancak pass naar Bandung zou brengen. De pancak route was echt prachtig via de bergen en door de thee plantages. Onderweg hebben we een stop gemaakt bij de traditionele Javaanse Wajang poppenmaker. Dit was niet de meest interessante stop, maar altijd leuk om even bij mensen thuis te gluren en om de benen te strekken op een rit van 5 uur. Het verkeer is hier zo druk dat het vrij normaal is als je uren stapvoets rijdt. Klagen we in Nederland.
Onderweg hebben we ook de theeplantage bezocht, waarbij je een prachtig uitzicht had over het dal. Het landschap is zo super groen.
Leuk om eindelijk uit de stad te zijn en de natuur te bewonderen.
Helaas bleek Bandung niet veel beter te zijn dan een stinkende stad. In Bandung was niet veel te ondernemen behalve shoppen en lekker eten.
In indonesie is het nu laag seizoen voor het toerisme. De bekende barstraat Braga street bleek dan ook erg uitgestorven. Het werd gelukkig alsnog erg gezellig met een ander Nederlands stel. De enige 4 toeristen in het dorp moesten natuurlijk wel samen een drankje doen.
Helaas hadden we dit keer ons glamour imago achter ons gelaten en gekozen voor een budget hotel. Klein tippie van de gids...stom stom stom. Het hotel bleek viezer dan op het eerste oog. De wc liep niet door en er hing een enorme put lucht. Als toppunt werd er 's avonds om 11.00 ook nog een massage aangeboden. Ahum....tuurlijk.
Gelukkig konden we voor donderdagochtend treinkaartjes krijgen voor de volgende stop, Yogyakarta.
Gillend hebben we Bandung verlaten. Maar de treinreis heeft veel goed gemaakt. Deze treinreis staat bekend voor zijn prachtige route door de rijstvelden en het berggebied. Het is ook zo relaxed om met de trein te reizen. Ik moet wel eerlijk bekennen dat we nu weer hadden gekozen voor de duurste klasse. Tsja, dat ligt ons toch beter. Maar het uitzicht was echt prachtig.
Na 7 uur kwamen we redelijk uitgerust aan in Yogyakarta. Nu zitten we weer in een heerlijk hotelletje. Komende dagen blijven we in Yogya, zoals de Indonesische mensen de stad noemen. We hebben twee tochtjes op het programma staan. Vrijdag de Borobudur en zaterdag Prambanan.
Volgende keer hier meer over.

De foto's kunnen jullie terug vinden onder het vorige beslag "On the road"

• 06 Maart 2014 - 20:29

Sabine:

Die poppen.....echt wat voor Hippe Hobby! Of voor het Sinterklaasspel?????

• 06 Maart 2014 - 21:34

Nicolette:

Hoi,

Super weer jullie verhalen te mogen lezen.

Geniet ervan. En lachen over jullie hotelletje met massage ;-) had deze reis kunnen beginnen met happy end ;-)

Groetjes

• 06 Maart 2014 - 22:49

Ellen En Berry:

Leuk jullie verhaal te lezen! Spreken de mensen een beetje Engels? Of is het met handen en voeten communiceren?

• 07 Maart 2014 - 11:24

Anita:

@sabine; Er zijn hier prachtige sinterklaas cadeautjes te krijgen maar ik begrijp dat je voor de java pop gaat. Haha
    @nicolette; dit was zonder twijfel een massage met happy end geworden. Nou ja, happy??
    @ellen; het communiceren is van alles een beetje. Ze spreken wisselend Engels, alhoewel ze zelf denken heel goed. Maar ze spreken ook nog een heel klein beetje Nederlands. De rest is handen en voeten.