Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Yogyakarta

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

08 Maart 2014 | Indonesië, Jogjakarta

We zitten nu voor drie nachtjes in Yogyakarta. Dit is een erg leuke stad met gezellige eettentjes en veel cultuur te bewonderen. Gelukkig hebben we nog steeds mazzel met het weer. Het schijnt erg droog te zijn voor de regentijd. Het is ook bloedje warm.
Vrijdag hadden we Borobudur op het programma staan. Dit is een boedhistisch templex complex. De borobudur is erg mooi. We hebben ook geluk met het seizoen. Door het laagseizoen zijn er geen bus ladingen toeristen. Dit betekent wel meer aandacht voor ons. De verzoekjes voor foto's stroomde weer binnen.
Onze chauffeur heeft ons via een binnendoor route weer naar jogya gebracht. Erg leuk,omdat we onderweg nog een lesje rijst plukken en allerlei soorten fruit hebben ontdekt aan de kant van de weg.
De middag hebben we heerlijk doorgebracht aan ons rooftop zwembad met mooi uitzicht over de stad. Het is hier erg afzien dus.
Vandaag (zaterdag) hadden we Prambanan op het programma. Dit is een hindoe-javaans tempel complex net buiten de stad. Met een tussenstop bij de hidden tempels. Dit was een goede tip van onze chauffer. Deze tempels zijn ooit onder de grond geraakt door aardbevingen en vulkaanuitbarstingen. Vervolgens weer herontdekt en opgegraven. Erg bijzonder. Alles is hier ook heel goed onderhouden.
Bij Prambanan was het compleet histerisch. We hadden het geluk dat er hele schoolklassen waren. Na eerst een half uur te zijn achtervolgd door de school kinderen kwam het eerste verzoek voor een foto binnen. Als er een schaap over de dam is.......vervolgens waren we na een half uur nog bezig met foto's maken en vragen beantwoorden. Heerlijk ook in de brandende zon. Tsja als beroemdheid in Java is het hard werken. De tempel prambanan is niet zo bijzonder als borobudur maar absoluut de moeite waard.
In de middag hebben we de lokale markt bezocht. Zoveel kruiden en geuren. Erg bijzonder. Het historische stadsdeel van Jogjakarta is ook erg prachtig. Nu zitten we weer even af te koelen aan het zwembad.
Morgen gaan we door naar Malang met het vliegtuig. Het plan liep iets anders doordat er alleen nachttreinen rijden richting Malang. Na alle reiservaringen hebben we het reizen 's nachts afgezworen. Dan maar even vliegen. In Malang gaan we de vulkaan Bromo bezoeken. Dinsdag gaan we door naar Bali.
Voor dinsdag hebben we vast wel weer iets te melden.

• 08 Maart 2014 - 12:04

PULU:

Voor de Borobodur moet je wel lange armen hebben geniet van al het moois groet uit Ridderkerk

• 09 Maart 2014 - 19:39

Coby:

Indrukwekkend! Ik heb mijn schriftje alklaar liggen voor een handtekening! Goeie reis verder.

• 09 Maart 2014 - 20:58

Ellen:

Jullie wanen je als echte VIPs, chauffeurtje, zwembad op dakterras en een vliegtuig dat jullie weer verder brengt! Geweldig!
    Ben benieuwd hoe het rijstplukken in zijn werk gast en naar de kruiden maar dat horen we wel als jullie terug zijn.
    Groetjes berry en ellen