Bromo vulkaan - Reisverslag uit Malang, Indonesië van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Bromo vulkaan - Reisverslag uit Malang, Indonesië van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Bromo vulkaan

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

10 Maart 2014 | Indonesië, Malang

Het vorige verhaal eindigde we met het bericht dat we zouden gaan vliegen naar Mallang. Helaas was ons reizigers geluk effe weg. Zondagochtend om 9 uur stonden we met al onze spullen op het vliegveld van Yogyakarta. Al snel werd duidelijk dat het vliegtuig niet zou gaan vertrekken. Ze konden ons ook niet vertellen hoe lang de vertraging zou gaan duren of dat we uberhaupt zondag zouden gaan vliegen. Het was wel duidelijk dat we onze overstap in Jakarta zouden gaan missen. Ontzettend slecht nieuws voor ons , aangezien we een redelijk strak reisschema hadden gepland. We hadden nl. al een hotel vastgelegd en onze vlucht naar Bali op dinsdag. We hadden dus maar een dag om de bromo vulkaan te bezoeken. Na anderhalf uur overleggen met de Manager kregen we eindelijk ons geld terug en hij zou een auto met chauffeur regelen, zodat we toch naar Mallang konden en dat ons reisschema niet in gevaar kwam. Dit was niet echt ideaal, want de autorit naar Mallang duurt 9 uur. Maar een betere optie hadden we niet.
Om half elf stond de auto gereed. Na boodschappen te hebben ingeslagen voor onderweg konden we vertrekken. Ik moet heel eerlijk bekennen dat de autorit best meeviel. Af en toe was de chauffeur even de weg kwijt en moesten we hem met de lonely planeet weer op weg helpen. Maar het ging allemaal vrij voorspoedig, totdat we bij de laatste 63 kilometer aan kwamen. Dit was ongeveer rond 7 uur rijden. Wij zagen ons natuurlijk al binnen het half uur in het hotel zitten. (Heerlijke Hollandse instelling) maar helaas, we moesten nog een bergpas over en onze chauffeur reed voor het eerst deze weg. Hij vond het zelf nogal spannend. Bij elke bocht moest hij bijna geduwd worden. Afijn, twee uur later kwamen we pas in het hotel aan. Inmiddels was het al half negen in de avond. Het hotel was super behulpzaam en heeft voor ons nog een toer naar de Bromo vulkaan geregeld. Dit moesten we namelijk direct gaan doen ivm onze vlucht naar Bali.
De tocht na de Vulkaan is ynamelijk in de nacht vertrekken.
Na de hachelijk autorit konden we precies 2,5 uur slapen. Om één uur 's nachts werden we weer opgehaald met een jeep om de vulkaan op te gaan om de zonsopgang te zien.
Met de auto zijn we ruim 2700 meter geklommen via onverharde paden. Ondanks het tijdstip was dit echt supergaaf. Om 4 uur in de nacht zaten we met een bakkie thee en een bakbanaantje te wachten op de zonsopgang.
Vanaf het vieuwpoint hadden we perfect uitzicht op de bromo vulkaan en de semeru vulkaan, welke beide nog steeds actief zijn. Wat een supergaaf uitzicht. Gelukkig liet het weer ons niet in de steek en was het vulkaan gebied heel helder te zien.
Na de zonsopgang hebben we de kraterrand van de Bromo beklommen.
Via de savanne zijn we met de jeep weer richting Mallang gegaan. Een tocht van 2.5 uur over onverharde paden. De tocht werd beloond met de meest mooie uitzichten. Om elf uur konden we eindelijk naar ons welverdiende bedje, maar de tocht was alles waard.
Dinsdag gaan we naar Bali. Nu maar hopen dat dit echt gaat gebeuren.......

• 10 Maart 2014 - 14:27

Nicolette:

Wat super leuk om jullie avonturen mee te lezen en het was wel heel saai geweest voor ons als alles voorspoedig was blijven gaan. Wat een super mooie foto's. Succes met. Lucht naar Bali en geniet ervan

• 10 Maart 2014 - 21:10

J V Oostenbrugge:

Dit zijn mooie beelden van de vulkaan , maar de reis was wel lang toch? Verder veel geluk met jullie volgende planning , geniet er van .

Pa en Ma .

• 11 Maart 2014 - 08:30

Natasha:

Zie je wel met de auto is zo gek nog niet. hihi Wat ziet het er prachtig uit.
    Daar heb ik wel een autoritje voor over.Doe de apen de groeten van me op Bali.
    Wat een leuke foto s. Ik kreeg een flashback toen ik HJ met zijn doek zag staan.
    Jullie zien er prachtig uit.
    Geniet er maar van jullie verdienen het.

Natas

• 11 Maart 2014 - 09:15

Digirilibo:

Jullie moeten wat over hebben om de wonderen in de wereld te zien. Maar aan de foto's te zien is het de moeite waard. Veel plezier en we hopen dat de volgende vlucht vlekkenloos verloopt. Geniet van al het moois en elkaar!

• 11 Maart 2014 - 21:15

Helma:

ziet er weer goed uit straks bijkomen ven deze vakantie hihi en weer vakantie nodig heel veel plezier nog en we blijven jullie volgen