Eindelijk - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Eindelijk - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Eindelijk

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

01 September 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

...is het dan zo ver. De reis kan beginnen. Zaterdagavond zijn we na een kleine vertraging vertrokken naar Kuala Lumpur. Na een super goede vlucht (met extra veel beenruimte) kwamen we heerlijk relaxed aan in Kuala Lumpur. Ons hotel bevindt zich midden in het entertainmant centrum. Dat kan dus niet beter. Zondagavond hebben we even een hapje gegeten en even de omgeving verkent rond het hotel.
Maandag hebben we een hele dag in de stad rond gebracht. We hebben allerlei verschillende wijken bezocht en de Kuala Lumpur tower bezocht. Door het mooie weer hadden we een mooi uitzicht over de enorme stad. Het is hier wel verschrikkelijk warm. Wij, als Hollanders, moeten echt leren om ons tempo aan te passen. Maar de mensen zijn zo super vriendelijk en behulpzaam.
's middags hebben we nog een bezoek gebracht aan de Batu Caves. Dit zijn de grotten net buiten de stad. Hier waren allerlei hindoeistische rituelen. Best indrukwekkend.
Dinsdag hadden we een dagtocht naar Melakka op het programma.'s ochtends vroeg al op pad, alleen we begonnen alweer bij het verkeerde busstation. Tuurlijk hadden we het gelezen, maar wij zijn best eigenwijs en wisten dit natuurlijk te vinden. Niet dus..... Uiteindelijk een uur verder zitten we in de bus naar Melakka. Deze stad is ongeveer 2 uur rijden vanaf Kuala Lumpur. Helaas, laat het weer ons enorm in de steek. De hele ochtend regent het al. Melakka staat bekend om zijn Hollandse invloeden. Binnen een uur waren we hele nat geregend en hadden we het eigenlijk al weer gehad. Precies op het moment van vertrek weet een meneer ons te strikken voor een ritje op een
Tri-shaw. Tsja, je blijft toerist natuurlijk. We vouwen ons in zo'n fiets om ons door het dorp te laten fietsen. (zonder pek en veren, maar met bloemen en vrolijke kleuren)
Ik hoef natuurlijk niet verder uit te leggen dat we enorm voor schut zaten en dat die arme man heeft moeten fietsen voor zijn leven. Op een gegeven moment ging hij tegen het verkeer in op de snelweg fietsen. Toen dachten we toch echt even dat we het leven gingen laten in een
Tri-shaw. Gillend van het lachen hebben we de Tri-shaw verlaten en zijn we in rechte lijn naar het busstation vertrokken om de bus terug naar Kuala Lumpur te nemen.
Woensdagochtend vertrekken we naar Taman Negara. Dan gaan we echt de jungle in. We zijn benieuwd wat ons dan weer staat te wachten.

• 01 September 2009 - 14:13

Coby:

Al zittend achter mijn bureau geniet ik van jullie eerste reisverslag. Ik kijk nu al uit naar het volgende!
    Nogmaals heel veel plezier!

• 01 September 2009 - 17:34

Helma:

klinkt weer allemaal leuk
    veel plezier en we houden de site bij

liefs helma

• 02 September 2009 - 08:00

Riet Bodde:

Wat een verschrikkelijk lelijke torens. Hoeveel verdiepingen heeft het? Brrrr ... ik moet er niet aan denken zo hoog te wonen (of werken). En dan die fiets ...! Geweldig zeg. Als je zoiets thuis gebruikt wordt je direct opgenomen. Veel plezier en de indrukken zullen weer overweldigend zijn.

• 03 September 2009 - 17:49

Nicolette:

wat leuk weer vanalles te lezen.. zie het al helemaal voor me in de fiets.. lachen.. frédérique vond hem wel heel mooi...

fijne reis