Bounty gevoel - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Bounty gevoel - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Bounty gevoel

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

20 September 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zoals in het bericht van Langkawi al verteld, zijn we aangekomen op de Perhentian Islands. Inmiddels hebben we onze foto´s geupload bij het vorige verhaal Langkawi. Dit lukte vorige keer niet. De perhentian Islands, tsja..... wat zullen we er van zeggen, is het ultieme Bounty gevoel. Het bestaat uit twee eilanden met allerlei verlaten stranden en is allemaal beschermt natuurgebied. De stranden zijn super witte zandstranden en de onderwaterwereld is een van de mooiste ter wereld. Onze dagen bestaan dan ook uit: in de ochtend snorkelen, in de middag op het strand en ´s avonds een visje op de Barbeque. Erg naar! Het snorkelen is helemaal super. Het koraal is echt super mooi en er zwemmen de mooiste tropische visjes rond. De kleine visjes zijn lekker brutaal en denken vaak dat ik een halfje witbrood ben. Als je in het water springt beginnen ze dan ook gelijk aan je te knabbelen.
Ook hebben we al verschillende schildpadden gezien. Echt van die grote exemplaren en zijn we een haai tegen gekomen. Dit was wel effe schrikken hoor! Maar wel heel indrukwekkend.
Wel was onze eerste ochtend hier een flinke stress ochtend. Om vrijdag weer te kunnen vertrekken wilde we alvast de vlucht naar Kuala Lumpur en Borneo vastleggen. Helaas, door het einde van de ramadan in het weekend van de 19de was er geen vlucht meer te krijgen. Na vele uurtjes op internet en vele Euro´s verder is het ons toch uiteindelijk gelukt. De verbindingen zijn alleen niet helemaal super. Vrijdag 18 september zijn we vertrokken naar Kuala Lumpur. Ook dit ging niet geheel vlekkeloos. Ons geluk is ten einde, vrees ik. Om van het eiland te komen moet je eerst een half uur met de boot. We hadden de boot gereserveerd om 16.00 en onze vlucht zou om 20.00 vertrekken. Alleen de boot kwam al een half uur te laat. Inmiddels hadden we al een heel slecht voorgevoel. Alles ingeladen gingen we toch vertrekken, maar na 5 minuten dobberde we doelloos rond op zee. Bleek de boot stuk te zijn. Daar ging ons relaxte island gevoel weer. Na een half uur ronddobberen ( we waren net een stel bootvluchtenlingen) was er eindelijk een andere boot geregeld. (inmiddels was het al 17.00 geweest) Alles overgeladen en als een speer naar het vaste land. Daar direct een taxi geregeld. Helemaal uitgelegd dat we ontzettende haast hadden en binnen een uur op het vliegveld moesten zijn, hij begreep het helemaal en ging als een dolle over de weg heen (het vliegveld gingen we wel halen, maar vraag niet hoe)Binnen een uur waren we op het vliegveld en hadden we nog een half uur over om in te checken. Je begrijpt dan ook dat we eerst even een bak sterke koffie hebben besteld. (iets sterkers is lastig te krijgen in dit gebied) Nu zitten we veilig in Kuala Lumpur, op ons eerste adresje van de reis midden in de stad. Vandaag hebben we ingelast als een shopdag. Kan zeggen dat dat goed gelukt is. Vanaf nu schrijven we onze berichten vanaf onze eigen mini reis laptop. Lekker luxe. Zondagavond beginnen we aan de laatste bestemming van onze reis. We vliegen dan naar Kutching in Borneo. Hier verblijven we tot donderdag en dan vliegen we weer naar Kuala Lumpur om daarna gelijk door te vliegen naar Nederland. Hopelijk gaan we in Borneo nog een hoop avonturen beleven.....

• 19 September 2009 - 18:27

Nicolette:

helemaal super zo'n bounty eiland.. en ja je moet wel wat doen he.. om heen en weer te reizen :-) nou jullie hebben je bus, taxe en vlieg uren wel gemaakt..
    en nog flink shoppen ook.. geniet van de laatste week en tot zaterdag

• 19 September 2009 - 19:09

Edwin:

Hé slangenkoning!
    Als je de grootste slangen op deze planeet aan kan, dan maak je niet meer druk om motorpech op 'n bootje! Ja, toch...?
    Jullie vieren vanaf nu toch ook het suikerfeest? of zijn jullie nog niet bekeerd tot de islam na zoveel weken Maleisie? Ik zie het al helemaal voor me; Anita gesluired, HJ een grote baard :-) . Dan zijn jullie mijn eerste moslim vrienden !!
    Jullie verhalen en foto's zijn super leuk! Wat zal komende week nog brengen?? Vanuit NL proost ik op jullie met een lekker glas/fles rode wijn!! tot snel, de mzzl!

• 21 September 2009 - 07:38

Berry En Ellen:

Het klinkt allemaal super en ook de vertragingen en hoe jullie het vliegveld bereikt hebben is toch een enorme belevenis! Nog even en jullie doen mee aan Peking Express!