Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

08 September 2009 | Maleisië, Cameron Highlands

Na twee nachtjes in Taman Negara zijn we door gegaan naar de Cameron Highlands. Dit is een hoger gelegen gebied midden in het land. Hierdoor is het klimaat hier een stuk aangenamer. Effe afkoelen dus! Dit gebied staat bekend om zijn thee plantages.
We hebben een super leuk hoteltje gevonden, Fathers Guesthouse. Dit hotel staat goed bekend in de omgeving en is dus vaak volgeboekt. Hierdoor moesten we ook 1 nachtje in een barak overnachten met een gezamelijke douche en toilet. Het was net effe de camping. Heel fijn dat we de volgende nacht al naar een luxere kamer konden. Tsja, we blijven Backpacken op stand.
De eerste dag hebben we hier verschillende wandelingen gemaakt. Alleen de wandelingen hier zijn op aardig niveau. Door al het hoogte verschil zijn we ongeveer 3 uur aan het klimmen en afdalen geweest. En met afdalen bedoel ik dan ook recht naar beneden. Via boomwortels konden we ons laten afzakken van de berg. Super spannend! Deze wandeling werd wel beloond met een hele mooie tempel.
De tweede dag in de Highlands zijn we met een tour met de highlights meegegaan. Met landrovers gingen we de jungle in op zoek naar de Raflessia bloem. Dit is de op 3 na grootste bloem ter wereld. Alleen het had de hele nacht geregend. Dus de paden waren redelijk onbegaanbaar. Verschillende malen hebben ze de landrover dan ook uit de klei moeten trekken en zijn we overdwars de paden overgegaan. Helemaal gaaf! Alleen om de bloemen te zien moest er ook nog een behoorlijke klim worden gemaakt. Na een behoorlijke wandeling van 3 uur konden we dan ook de bloem bewonderen. Wat een moeite allemaal om een bloem te bewonderen.
Vervolgens gingen we (helemaal onder de klei en modder) naar de theeplantages. De bergen hier zijn helemaal begroeit met de theeplantages. Daarna zijn we doorgereden naar de Orange Asli Village. Dit is een dorpje met de oorspronkelijke bewoners van Maleisie. Zij schijnen ook nog op de oorspronkelijke wijze te leven. Dus met pijl en boog de jungle door op jacht naar voedsel. Alleen wij hadden hier zo onze bedenkingen over, want tijdens het verhaal van de gids kwam er een jongetje langs met een tasje van de supermarkt. Best knap gevangen met pijl en boog. :)
Toch was het een super leuke en avontuurlijke dag.
Het dorp Tanah Rata waar we hebben overnacht is ook een super leuk plaatsje met hele gezellig eettentjes. De eettentjes hier zijn eigenlijk wat stoeltjes en tafeltjes op straat met een klein vuurtje waar ter plekke je eten op wordt gemaakt. Super lekker en ook echt super goedkoop. Kijk daar houden we van.
Inmiddels zijn we alweer met de bus naar de volgende bestemming vertrokken. We zitten nu op het eiland Penang. We hebben een chalet op het strand en het weer is hier super! Maar deze verhalen horen jullie allemaal weer in de volgende update!

• 08 September 2009 - 18:48

Pa En Ma:

Dit zijn wel heel mooie foto`s en de reis lijkt mij ook wel spannend.
    We wachten op nog meer.

Ps. kijk even naar je E- mail