Taman Negara - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Taman Negara - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Taman Negara

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

05 September 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Afgelopen woensdag zijn we vertrokken uit Kuala Lumpur naar de Jungle, Taman Negara. Dit is het oudste oerwoud ter wereld.
Dit keer doen we alles met openbaar vervoer, dus dat is best wel weer even spannend. Maar inmiddels blijkt dat het reizen per bus echt super goed gaat. De bussen zijn best luxe met veel ruimte en ook de mensen zijn super vriendelijk. Ze komen direct naar je toe om je te helpen. Dus dat is wel handig.
We hadden echt een super verbinding. De reis begon met een 4-urige busreis en vervolgens sprongen we in de taxi om naar de opstapplaats voor de boot te vertrekken. We hadden een klein beetje haast, want de laatste boot gaat al om 14.00 uur dus we hadden echt een beetje het Peking Express gevoel.
Taman Negara kan je bereiken via een boottocht door de jungle. Met een longboat hebben we ongeveer 2.5 uur over de rivier gevaren door de jungle heen. Een hele belevenis al.
In Kuala Tahan hebben we een hoteltje gevonden. Dit dorpje ligt tegen het oerwoud aan. Met een bootje kan je de rivier oversteken om het oerwoud te betreden. Dit dorp is trouwens ook geheel alcohol vrij. Een rare gewaarwording voor ons Nederlanders.
De volgende ochtend waren we al vroeg op pad voor een wandeling in het oerwoud. Maar wat is het hier verschrikkelijk warm en vochtig. Na een wandeltocht van 6 kilometer kwamen we dan ook total loss weer terug in het dorp. Ook de dieren hebben zich bijna niet laten zien. Het wordt dus weer de hoogste tijd om verder te reizen. 's Middags hebben we dan ook onze busreis gepland voor de volgende dag. Vrijdagochtend zijn we naar de Cameron Highlands vertrokken. Dit gebied is een stuk frisser dan de jungle. Een welkome afwisseling dus.

• 05 September 2009 - 17:41

Helma:

klinkt weer super.
    en zo te zien ook goed weer,we bliven jullie volgen groetjes

• 07 September 2009 - 08:47

Pa En Ma:

Zoals we kunnen zien en horen genieten jullie met volle teugen , ga zo door.

PS jullie reactie gaat ook naar Wout en Riet

• 08 September 2009 - 14:43

GJ & Saskia:

Hoi HJ en Anita.
    Eerst even sorry zou je nog bellen maar helemaal vergeten. Wat een avontuur weer en wat een mooie foto's ben best jaloers op jullie hoor. Wacht met spanning af op je volgende reisverslag. Groetjes GJ & Saskia