Breaking News from Penang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Breaking News from Penang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Breaking News from Penang

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

09 September 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Inmiddels zitten we al weer twee dagen in ons chalet op het strand. Batu Ferringhi is een klein dorpje op Penang Island. Hier is het echte relaxte strand gevoel. 's Avonds heerlijk op het strand eten met onze voetjes in het zand, kijken naar een super mooie zonsondergang. Ook het weer is hier al de laatste paar dagen super mooi.
Dinsdag zijn we met de bus op pad geweest. Dat is hier alleen een hele tijdrovende klus. Zolang je maar in de buurt van de hoofstad blijft gaat het allemaal prima, maar daar buiten rijden de bussen "per toeval". Hier kennen ze geen tijden en onderweg kan er van alles gebeuren. De buschauffeur krijgt honger, moet tanken etc... Kortom in één ochtend hadden we maar 1 tempel bezocht. Dat schiet niet op. Gelukkig konden we voor 3 uur nog een taxi regelen. Dat kost hier ongeveer totaal € 15,00. Tsja. wat doen we moeilijk eigenlijk.
Maar nog even terugkomend op HJ zijn slangenavontuur in Costa Rica (stiekem zat dit hem nog wel dwars) moesten we natuurlijk met een revange komen. Nou dat is gevonden hier. Hier op Penang hebben ze een slangentempel. De slangen kruipen hier allemaal vrij rond in de tempel. De mythe van het verhaal is dat de slangen overdags niks doen, omdat de hele tempel naar wierook rookt. 's Avonds gaat de wierook weg en dan komen ze in actie om de offers op te eten.
Let goed op de foto, de Viperslang op zijn hoofd is met gevaar voor eigen leven gevangen. :)
Woensdag hebben we een bezoek gebracht aan de hoofdstad Georgetown. Dit is een leuke stad met mooie kolonialen gebouwen. Hier hebben ze ook een Chinatown. In dit gebied staan weer de meest mooie tempels. Wegens enorm succes hebben we weer een Tri-Shaw genomen en ons door de stad laten fietsen. Alleen konden we het de arme man niet aan doen om in deze hitte twee man te fietsen, dus hebben we allebei onze eigen Tri-shaw genomen. (het vervoersmiddel hier)
De gids had de leukste verhalen over Georgetown en wist de leukste plekjes. Dus hebben we niet voor niks voor schut gezeten :)
De middagen brengen we hier heerlijk door op het strand. Het is hier zo ontzettend warm dat het in de middag niet meer zo aantrekkelijk is om in actie te komen. Maar we klagen niet hoor!
Donderdagochtend vertrekken we per Ferry naar Langkawi. Dit schijnt een eiland te zijn waar je super mooi kan snorkelen en met mooie stranden.
Dit was uw reporter vanuit Penang!

• 09 September 2009 - 13:21

Gerben & Sonja:

Geweldig allemaal!!
    En ja we remember that!!
    volgende week gaan we ook weer water pijpen en zullen dan zeker aan jullie denken...het word op kiek vast gelegd.
    Geniet nog lekker , wij wachten weer op jullie mooie en leuke verhalen.
    wij komen ook de 25e terug , dus wie weet tot op schiphol.

Veel liefs en een dikke knuffel van ons xxx

• 09 September 2009 - 13:45

Hel,ma:

zo dat is toe minste een slang daar kan je mee thus komen en we zullen je niet meer plagen over die andere slang veel plezier nog

groetjes helma

• 09 September 2009 - 14:13

Boshuisjes:

Tjonge, jonge zeg, wat een slang. Dat is nogal een verschil met die vorige hè!
    Heel veel plezier nog, want zo te lezen hebben jullie het reuze naar jullie zin!

xxx
    Co,Mo & Jamie

• 10 September 2009 - 18:18

Esther :

Jeetje wat hebben jullie al veel gedaan en wat een prachtige reis maken jullie. Heel veel plezier nog ik hou jullie in de gaten.....

• 11 September 2009 - 06:24

Nicolette:

helemaal goed.. ziet er dit keer wel indrukwekkens uit :-) we zullen er niet meer over hebben.

klinkt weer helemaal fantaastisch kunnen niet wachten om straks alle verhalen te horen.

• 11 September 2009 - 15:13

Pa En Ma:

Dit zijn pas slangen , je kijk wel een beetje angstig!!!
    Het is een mooi vooruitzicht om naar zo`n prachtig eiland te gaan om te snorkelen.

Nog veel plezier.

• 15 September 2009 - 17:59

Giel En Diana :

Diana wil zooooooo graag gele slangeleren laarzen.... valt er nog wat te regelen?? Enne waarom staat je onderlijf niet op de foto?? was het toch wat te spannend?? natte broek?