Langkawi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Langkawi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Langkawi

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

14 September 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ons relax moment is inmiddels aangebroken en we zijn aangekomen op Langkawi eiland. Dit eiland ligt op 2.50 uur varen van Penang. Dus dat was een relaxte reisdag. Om 08.00 uur 's ochtends vertrok onze boot al, dus 's middags lagen we al heerlijk op het strand. Ook hier hebben we weer een leuk chalet gevonden op het strand. Dat begint ondertussen een vereiste te worden :)
Maar het is niet alleen strand hoor. Er is een hoop te doen op langkawi.
Afgelopen vrijdag hebben we een boottocht gemaakt door de mangrove. Onderweg maakte we nog een tussenstop om de vissen te voeren en om de adelaars te voeren. Voor de adelaars werden er kippen in het water gegooid. Beetje toeristisch, maar nu hadden we wel de gelegenheid om deze vogels van dichtbij te zien. Het zijn echt super mooie beesten!
Ook hebben we een bezoek gebracht aan de vleermuizengrot. Heel leuk, zolang ze lekker aan de muur blijven hangen. De middag hebben we heerlijk op het strand doorgebracht. Het strand is hier al echt een beetje het bounty gevoel. Jammer alleen dat het hier regenseizoen is. Dus af en toe moeten we even schuilen voor een bui. Maar ja dat hoort er bij.
Op het vliegveld hadden we een super aardige taxichauffeur leren kennen. Deze hebben we gevraagd om ons, de volgende dag, een tour over het eiland te geven. We hebben een bezoek gebracht aan een wildpark. Hier krijg je een voederzak mee waarmee je de beesten zelf kan voeren. Dat vinden we leuk natuurlijk! Ook hebben we vele watervallen bezocht. Dat blijft altijd mooi om te zien.
Maar het hoogtepunt was toch wel de krokodillenshow. Niet dus!!! Ze gaven een show met een krokodil, waarbij ze op zijn rug gaan liggen, ze bek open trekken etc... Dit alles onderbouwt met de filmmuziek van James Bond. (om de spanning er in te brengen) Dit was een zwak aftreksel van Steve Irwin. Vreselijk!!
De volgende ochtend zijn we vertrokken naar de Perhentian Islands. Dit zijn echte bounty eilanden. Alleen deze eilanden liggen precies aan de andere kant van het land.
Omdat we toch een beetje decadent blijven hebben we deze oversteek per vliegtuig gemaakt ipv een nachtbus.
We gingen 's ochtends vroeg eerst terug naar Kuala Lumpur en vervolgens hadden we voor de middag een vlucht naar Kota Bahru gereserveerd. (de opstap naar de eilanden)
Alleen onze vlucht had natuurlijk alweer vertraging. Na flink te hebben lobbyen op het vliegveld konden we gelukkig met een vroegere vlucht mee. (dat scheelde weer een reisdag) Door al het heen en weer gepraat met de crew zijn we zelfs zonder controle door de douane heen gegaan. (lekker veilig gevoel!)
Maar inmiddels zitten we dus op ons Bounty eiland! Hier vermaken we ons prima met de hele dag een beetje zwemmen, snorkelen en lekker eten! Maar dit volgt weer later!

• 14 September 2009 - 17:11

Helma:

klinkt weer te gek en lekker hoor. op een bounty eilend maak ons maar weer jaloers
    veel plezier nog en rust maar lekker uit op een bounty eiland
    liefs helma

• 14 September 2009 - 18:54

Esther:

Ha die Annie en HJ,

Jeetje wat leuk om dit allemaal te lezen, bij te houden waar jullie zijn....nou dat is genieten zeg heerlijk!
    Heb je al lekkere Bounty's gegeten (jaja flauw hé) Hé veel plezier..ben benieuwd naar de volgende verhalen, groetjes Es

• 15 September 2009 - 06:53

Coby:

Hoi, klnkt allemaal weer fantastisch! Heb je wel een demonstratie gegeven in het vliegtuig Anita?

Groetjes

Coby

• 16 September 2009 - 08:22

Pa En Ma:

Het klinkt weer heel erg mooi om op zo bounty eiland te zijn geniet er maar van , het is hier bijna winter

Pa

• 18 September 2009 - 19:49

Pa En Ma Van De Bedu:

We zitten nu bij Jan en Anneke de foto`s te bekijken , ze zijn heel erg mooi.
    Geniet er nog van voor de laatste dagen.

Pa en Ma van de Bedum