Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Angkor Wat

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

01 Januari 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vanuit de hoofdstad zijn we met een minibusje naar Siem Reap gegaan. Dat is een busreis van ongeveer 5 uur.
We hadden al een hoteltje geregeld dus we werden heerlijk opgehaald vanaf het busstation.
Eindelijk hadden we een hotel met een zwembad dus de eerste middag hebben we zalig bij het zwembad gelegen.
Siem Reap is het vertrekpunt naar Angkor Wat.
We hebben voor drie dagen een tuktuk geregeld.
De eerste dag hebben we een tocht langs de bekendste tempels van Angkor zoals Angkor Wat en Angkor Tom. Dit zijn echt enorme grote tempels. Helemaal super! Aan het einde van de middag konden we weer heerlijk bijkomen in het zwembad, want wat is het warm hier.
Dag 2 stond er een bezoek aan een vissersdorp op het programma. Dit bleek ontzettend leuk te zijn. Na 40 minuten rijden door allerlei kleine dorpen kwamen we bij een boot aan.
Hiermee gingen we naar het vissersdorp. Dit was helemaal super. Er waren nl. ook niet zoveel toeristen. We konden in het dorp rondkijken hoe de mensen leven en hebben ook een school bezocht. We hebben tijdens het reizen altijd ballonnen mee om weg te geven aan de kinderen.
De kinderen in het dorp waren helemaal onder de indruk van de ballonnen.
Dag 3 hebben we nog een route gereden langs de kleinere tempels van Angkor Wat. In drie dagen hebben we een hoop gezien van Angkor.
In de avond stond de nachtbus naar Sihanouk Ville gepland. Tot op heden hebben we de nachtbus altijd kunnen voorkomen, maar om nu nog naar het strand te kunnen moesten we er echt aan geloven. Vanwege Oud&Nieuw is het ontzettend druk aan het strand. Gelukkig konden we op het laatste moment nog een hotel regelen, tenminste dat dachten we......
Voorbereid op het ergste kwamen we aan op het busstation. Dit was al complete chaos, omdat er 1 nachtbus stond, maar deze was compleet overboekt. Na drie kwartier bleek er toch nog een nachtbus te komen waar we in mee konden. Gelukkig bleek deze bus veel ruimer te zijn. In deze bus zaten kleine bedjes. Dat betekent niet lekker slapen hoor!
Na 10 uur hobbelen kwamen we in Sihanouk Ville aan.
We konden het hotel bellen voor een ophaalservice vanaf het vliegveld. Dus 6 uur in de ochtend wij het hotel bellen. Bleek er geen reservering meer te zijn en waren ze compleet volgeboekt. Stonden we daar op het busstation. We wisten al dat het vrijwel kansloos is om op oudjaarsdag nog een hotel te regelen aan de kust, maar ja toch maar gaan proberen.
Na een uur rond te hebben gereden vonden we uiteindelijk nog een kamer. Nou ja kamer..... het is een hok met een bed erin en koud water. Maar goed we zitten 1 straat vanaf het strand. Dus mogen niet klagen.
In de middag hebben we heerlijk de busreis vergeten aan het strand. Het strand is helemaal heerlijk.
Voor Oudjaar stonden er allemaal strandfeesten gepland.
's Avonds heerlijk gegeten op het strand, visjes op de BBQ en voetjes in het zand.
De hele avond waren ze al vuurwerk aan het afsteken. Ze zijn helemaal gek hier en lopen onwijs te stunten met het vuurwerk. Leuk om te zien, maar wel lekker van een afstandje.
Om 23.45 brak het hele vuurwerk los. Beetje vreemde tijd, maar volgens mij konden ze niet langer wachten.
Daarna was er nog een strandparty.
Zaterdag en Zondag kunnen we nog heerlijk relaxen aan het strand. Aankomende maandag vertrekken we vroeg naar het vliegveld en dan vliegen we naar Hong Kong. Daar blijven we nog 3 dagen en dan naar huis.......

Tot vanuit Hong Kong

• 01 Januari 2011 - 07:43

Co, Mo En Jamie:

Vanuit Amersfoort willen wij jullie natuurlijk ook een heel gelukkig, fijn, vrolijk, spetterend maar bovenal gezond 2011 toewensen. Dat er nog maar vele reizen mogen volgen zoals deze.
    Voor ons is dat ook heel leuk, want wij zitten van jullie verhalen te genieten hahaha!

Liefs en dikke kus,
    xxx Boshuisjes

• 01 Januari 2011 - 08:27

Helma:

jullie natuurlijk ook een geweldig en gezond 2011 toegewenst.
    en wat een leuke foto''s weer jullie maken weer wat mee erg leuk om mee te lezen.
    geniet nog maar even van het mooie weer daar hier is het nog steeds koud maar de troep is gelukkig bijna weg tot snel

liefs helma

• 01 Januari 2011 - 21:55

GJ & Saskia:

Van ons natuurlijk ook een super gezond en gelukkig 2011 toegewenst, en dat er nog veel mooie reizen en verhalen op jullie programma staan. Maar geniet nog van de laatste paar dagen daar.

Groetjes en xxjes
    GJ en Saskia

• 02 Januari 2011 - 14:01

Pa/Ma:

Het is allemaal weer schitterend wat jullie hebben gezien en gedaan , zo kan je zien dat je met een klein ding ( ballonnen ) kinderen blij kan maken .

De laatste dagen!!! nog veel plezier en geniet van al die mooien dingen die jullie daar zien .

Geven jullie ook de vluchtgegevens nog door.

Groetjes Pa en Ma

• 05 Januari 2011 - 20:17

Pa/Ma V D Bedem:

Wij wensen jullie een goede reis terug naar Nedederland , geniet nog van de laaste dag vakantie .

Veel liefs van Pa en Ma v d Bedem .