Laatste etappe - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Laatste etappe - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Laatste etappe

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

06 Januari 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Afgelopen maandag zijn we in alle vroegte vertrokken vanuit Sihanouk Ville naar de luchthaven in de hoofdstad om naar Hong Kong te vliegen.
Helaas begint het einde van onze reis angstvallig dichtbij te komen.
Om 6 uur 's ochtends stond er een prive auto voor ons klaar om naar de luchthaven te gaan. Bovenwonder was de auto keurig op tijd, waardoor we na 3,5 uur rijden op de luchthaven stonden.
Na een zeer relaxte vlucht stonden we in megacity Hong Kong. Vanuit Nederland hadden we hier al een hotel gereserveerd. Eindelijk een heerlijk luxe hotel! Daar houden we van!
Aan het einde van de middag zijn we gelijk op ontdekking gegaan door de stad. Hong Kong is wel een gave stad, maar wat is het duur hier! Helaas, onze geplande
shop stopover zal niet gaan lukken. Maar gelukkig zijn er nog genoeg andere dingen om je te vermaken. Ook de temperatuur is redelijk afkicken. Hier in Hong Kong is het ongeveer 11 tot 15 graden. vanuit Cambodja is dat al een halvering van de temperatuur. Kunnen we geleidelijk wennen aan Nederland.
's Avonds hebben we de skyline bekeken met daarbij behorende lichtshow.
Dinsdag zijn we met de ferry overgestoken naar Hong Kong Island. Daar hebben we heerlijk door de straten geslenterd en ons verwonderd over de chinese bevolking. Alleen al hun looks blijven apart. Onderweg hebben we een bezoek gebracht aan de Man Mo tempel. Het is een mooi gezicht om zo'n oude tempel tussen alle moderne gebouwen te zien. In de tempel kregen we een spontane uitleg van een meisje over de gebruiken en de offers die aan de tempel worden gebracht.
Daarna hebben we de oude trammetje genomen naar Victoria Peak. Hier heb je een prachtig uitzicht over de stad.
's Avonds hebben we een bezoek gebracht aan Temple Street. Dit is een grote nachtmarkt. Hier hebben we ook heerlijk aan de straatstalletjes gegeten.
Woensdag hebben we een bezoek gebracht aan Lantau. Hier staat op de berg de grootste Boedha. Natuurlijk was dit weer een rit met een kabelbaan. Me hoogtevrees wordt wel op de proef gesteld!
Donderdag was alweer onze laatste dag aangebroken. Onze vlucht vertrok pas om 00.30 vrijdagochtend dus we hadden nog een hele dag in Hong Kong.
Donderdag hebben we doorgebracht in het pretpark Ocean Park. Dit park heeft nog de zeldzame reuze Panda's.
Dit was wel weer een luchtige afsluiting van onze laatste dag.

Terwijl we dit verhaaltje schrijven zitten we op het vliegveld te wachten op onze vlucht naar Amsterdam.
Helaas zijn de 5 weken alweer voorbij. We hebben ontzettend veel gedaan en gezien, maar wat gaat de tijd toch weer snel.
We vonden het super leuk dat jullie met vele onze reis via de website hebben gevolgd.
We zien en spreken jullie snel thuis weer!

Liefs HJ en Anita

• 06 Januari 2011 - 12:01

Nicolette:

goede reis naar huis... wij hebben ook weer genoten van jullie verhalen

liefs
    nicolette en co

• 06 Januari 2011 - 12:25

Saskia:

Terwijl jullie heerlijk(of niet balen dat het al weer over is) in het vliegtuig zitten, heb ik het laatste reisverslag gelezen!!!!!! Ik en GJ hebben genoten. Welkom thuis.

• 06 Januari 2011 - 18:00

Helma:

goede reis en tot snel
    wat een mooie foto's hebben jullie weer gemaakt en vond het erg gezellig om jullie verhalen te lezen.

liefs helma

• 06 Januari 2011 - 21:41

Pa / Ma:

We hebben genoten van jullie verslagen en foto`s ook de laatste uurtjes veel plezier , we zien jullie op schiphol ( wel vroeg hoor ) .
    Goede reis terug .

Pa en Ma