Mekong Delta - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Mekong Delta - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Mekong Delta

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

23 December 2010 | Vietnam, Hanoi

Onze laatste dagen in Vietnam zijn alweer aangebroken.
Afgelopen woensdag zijn we vertrokken naar de Mekong Delta. De Mekong is een van de grootste rivieren van de wereld.
Op deze rivier gebeurt echt alles, mensen wassen zichzelf, hun eten en halen hun voedsel uit de rivier. Lekker functioneel dus.
Om 07.00 uur in de ochtend werden we al op het reisbureau verwacht. Dat reizen begint al bijna op werken te lijken!
Met de bus vertrokken we richting de Mekong. in de middag hebben we een boottocht op de Mekong gedaan en vervolgens zijn we doorgegaan naar de tropische tuinen en naar de snoepmakerij. Hier maakte ze snoep van kokosnoten. Heerlijk!
's Avonds kwamen we aan in Cantho, waar we de nacht hebben doorgebracht.
De volgende ochtend werden we alweer vroeg verwacht. Vroeg in de ochtend hebben we een bezoek gebracht aan de grootste Floating Market van de Mekong. Deze drijvende markt is voornamelijk bedoelt voor groothandelaren die hun handel verkopen aan kleinere ondernemingen. Zij gaan vervolgens met hun goederen naar de stad voor de verkoop.
Super leuk om te kijken hoe dit in zijn werking gaat. Alles vaart door elkaar heen. De boten hebben een stok met een exemplaar van hun verkopende handel hangen, zodat iedereen van afstand kan zien wat de verkoop betreft.
Daarna zijn we doorgevaren voor een break in de tropische tuinen waar we heerlijk konden genieten van al het verse fruit.
Ook konden we een poging wagen op de Monkey Bridge. Deze brug wordt veelvuldig gebruikt in de Mekong. Leuk om te proberen, maar voor ons Europeanen niet echt praktisch.
Na de lunch zijn we doorgereden met de bus naar Chau Doc. Onderweg hebben we nog een tussenstop gemaakt bij Sam Mountain. Op de berg staat een bekende pagoda. Hierbij heb je een prachtig uitzicht over Cambodja. Dus de eerste blik op Cambodja hebben we al geworpen. In Chau Doc blijven we de nacht slapen voordat we de grens overgaan. Chau Doc is een bekende grens overgang naar Cambodja. Op vrijdag 24 december zullen we de snelle boot nemen naar Phnom Penh. Deze reis gaat toch wel weer tenminste 5 uur in beslag nemen. Hopelijk zal het regelen van een visa soepel verlopen, zodat we kerst kunnen vieren in de hoofdstad van Cambodja.

Goodbye Vietnam en tot in een nieuw land

• 23 December 2010 - 20:48

Nicolette:

wat een super foto's weer.. geniet ervan en fijne kerstdagen

• 23 December 2010 - 21:02

Helma:

jeetje wat zijn jullie druk zeg.
    maar wat een leuke foto's weer en HJ krijgt wel veel meer lef zeg de slangen worden steeds groter
    dus we zullen het niet meer over die kleine lullige slang hebben hahaha.
    jullie hele fijne dagen daar en we blijven jullie volgen

liefs helma

• 24 December 2010 - 19:13

Sabine Eerligh:

Lieve Anita en HJ,

Wauw....wat een avontuur beleven jullie weer. Volop aan het genieten!
    Heb zojuist alle reisverslagen gelezen, heerlijke verhalen, zoet en sappig geschreven....
    Wij zijn net terug uit Mexico en op dit moment snipverkouden en keelpijn door de kou hier, ach 40 graden verschil....waar hebben we het over.

Geniet er nog van en natuurlijk ook fijne kerstdagen!

Liefs Sabine

• 25 December 2010 - 15:05

Anja:

Hoi HJ en Anita !

Gisteren pap en mam gesproken. Vandaag aan het "werk" dus heb ik wel even tijd om jullie reis te bekijken.

Wat apart weer jullie keus. Ik vind het fantastisch voor jullie en aan de verslagen voel je dat jullie het weer helemaal naar de zin hebben. Ik heb wel de indruk dat het een hele inspanning is dus de paar dagen aan zee zal ook weer mooi zijn.

Ik wens jullie daar fijne kerstdagen toe en voor de rest van jullie vakantie natuurlijk veel plezier.

Steek met nieuwjaar maar een mooie pijl de lucht in voor jullie volgende ondernemening.

Lief tweetal all the best en tot volgend jaar. Doei Anja uut kuuk

ps de foto's met de verslagen erbij zijn mooi en fijn geschreven.

• 25 December 2010 - 18:56

Coby:

Hoi HJ en Anita,

Wat een belevenissen weer, de slangen worden steeds groter bij HJ. Binnenkort kun je een slangenleren tasje aan hem vragen.(ha,ha)
    Lopen jullie daar heerlijk in een T shirt en hier vriest het,us geniet er nog maar even van. Heel veel plezier in Cambodja. En red nog even gauw die schattige eendjes van die krokodillen!!!

Liefs

Coby