Hoi An - Reisverslag uit Hội An (1), Vietnam van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hội An (1), Vietnam van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Hoi An

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

18 December 2010 | Vietnam, Hội An (1)

Donderdag zijn we weer verder getrokken naar Hoi An.
Hoi An is een pittoresk dorp aan de kust. Dit dorp staat op de Unesco Wereldlijst. Hoi An heeft een old town. Het oude gedeelte bestaat uit super leuke restaurantjes, winkeltjes en mooie bezienswaardigheden. Ook staat Hoi An bekend om zijn kleding maken, maar dat hebben we maar niet gedaan. Onze rugzakken zijn al super zwaar dus meer mee nemen was niet aantrekkelijk.
Vrijdagochtend hebben we in de Old Town de tempels en andere oudheden bezocht. 's Middags hebben we een fiets gehuurd en zijn we richting strand gefietst. De fietstochten zijn hier super leuk. Hoi An ligt ongeveer 4,5 kilometer van het strand. De route naar het strand gaat door de rijstvelden heen. Erg leuk om dat eens vanaf de fiets te beleven. Uiteraard had HJ al snel een alternatieve route bedacht. Door de kleine straatjes in te gaan belanden we al snel bij de mensen achter in de tuinen. Ze stonden raar te kijken om ineens twee Hollanders op de fiets aan te treffen. Wie kijkt naar wie?
's Avonds waren we terecht gekomen in een super klein restaurantje, Light Candle. Dit restaurant bleek bekend te staan om de kookkunsten van Madame , maar nog meer door de hartelijke ontvangst van Madame. Na een heerlijke seafood maaltijd en met dikke knuffels, grote glimlach en een vol buikje stonden we weer buiten. Super!
Zaterdag bleek uiteindelijk een echte standdag te zijn. Eindelijk!
Na een boottocht op de rivier van Hoi An vertrokken we met de scooter naar het strand. Hier hebben we heerlijk de middag op een bedje in het zonnetje doorgebracht. Wat kan het leven in Vietnam toch zwaar zijn!
Zondag gaan we verder reizen. We vliegen dan naar Ho Chi Minh stad.

Tot snel weer!

• 18 December 2010 - 13:46

Nicolette:

foto's zijn weer geweldig.. niet te geloven jullie daar door de rijstvelden fietsen en wij hier ploeteren door 10cm sneeuw.. (wel erg leuk met de kerstboom, haard aan en wijntje erbij)

geniet ervan want volgens mij vliegt de tijd voor jullie

liefs
    nicolette, edwin, frédérique, joris en coen

ps vandaag vroeg frédérique naar jullie (en berry en ellen) ze was wel zwaar teleurgesteld dat oud en nieuw dit jaar voor het eerst zonder jullie allemaal gevierd wordt.. next year :-)

• 18 December 2010 - 15:52

Edwin..:

Hoi Anita (&Hj),
    Een beetje laat maar nog gefeliciteerd!
    Mooie foto's en reisindrukken lees ik.
    Berry vertelde me net op de houtense skipiste over jullie belevenissen.
    Komt de rijst en mie al jullie oren uit? Fredeirique vroeg of jullie ook hond gegeten hadden,zoals op die foto. Gr edwin