Naar het zuiden - Reisverslag uit San José, Costa Rica van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Naar het zuiden - Reisverslag uit San José, Costa Rica van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Naar het zuiden

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

03 Maart 2007 | Costa Rica, San José

Hallo Allemaal,

In monteverde hebben we nog een reptielenhuis bezocht met alle slangen hier in Costa Rica. En dat waren er een hoop!
HJ heeft zelfs een slang vastgehouden, terwijl ik al bij de uitgang stond. Niks voor mij dus. Ben wel een klein beetje held, want ik heb een schildpad vastgehouden.

De terugweg is goed verlopen en ging zelfs sneller dan verwacht. Echt Parijs Dakar dus!
Onderweg kwamen we nog over een brug waaronder een groep krokodillen leven. Erg indrukwekkende dieren in het wild. Geen zwemwatertje dus!!
Nu zitten we twee nachten in Manuel Antonio. We hebben vanochtend een tocht gemaakt in het park met een gids. Dit was gaaf! Met zo´n enorme telescoop heeft hij verschillende dieren gespot. Zo hebben we diverse leguanen, apen, brulapen, luiaards en krokodillen gezien. Ook hebben ze hier hele mooie vogels. Echt iets voor in je hokken pa!!
Het park is zo ontzettend mooi. De stranden hebben een echt bountygevoel. Het is hier alleen super warm. Volgens de gids is het hier zo´n 38 graden. De middag hebben we dan ook maar doorgebracht op het strand onder een parasolletje. En daar ben ik zelfs verbrand. Ach, ja je moet er iets voorover hebben.
Beter dan me regenjas. Zal hem voor je bewaren Sas!!!

Pura Vida!!

• 03 Maart 2007 - 11:43

Sietske:

jullie zien veel!! Leuk, hoor.

veel plezier nog en veel groetjes

• 03 Maart 2007 - 12:02

Pa En Ma:

Wat een held!! dat is toch geen slang , het lijkt wel een regenworm.
    Het ziet er allemaal mooi uit nog veel reisplezier.

• 03 Maart 2007 - 16:57

Ed:

inderdaad, ik zie ook geen slang!! haha

• 03 Maart 2007 - 17:23

Saskia:

Hoi HJ en Anita.
    Bedankt voor de leuke kaart, super dat je daar aan heb gedacht. Heel veel groetjes van ons.

• 03 Maart 2007 - 18:05

Ed:

inderdaad, ik zie ook geen slang!! haha

• 03 Maart 2007 - 21:38

Riet:

Wat indrukwekkend om dit soort dieren in het wild te zien. En dat die prachtige natuur! Lekker ondernemend zijn jullie.

• 03 Maart 2007 - 21:42

Sabine:

Echt helemaal super wat jullie allemaal beleven daar. (op de tuinslang na..)Groetjes.

• 04 Maart 2007 - 06:44

Helma:

wat een mooie stranden daar zeg. geniet er maar van hier is het alleen maar regen .zaterdag liep ik wel in de sneeuw (snowworld)helemaal super alleen fred moet het nog leuk gaan vinden kunnen we een keer op wintersport al lijkt costa rica me ook erg
    gaaf veel plezier nog.
    gr van ons

• 04 Maart 2007 - 10:57

Diana & Giel:

nog bedankt voor jullie kaartje erg leuk wist niet dat de tpg daar ook zit

ik zie dat je de grootste slang van de rimboe hebt gevangen maar die schildpad van anita ziet er op de foto veel enger uit :-)
    mooie foto's kun je er ook 1 maken van de plaatselijke mac donalds

en diaan vraagt zich nog steeds af of je met die worm gevist hebt

nog veel plezier en maak nog meer van die mooie foto's

groetjes..

• 04 Maart 2007 - 19:51

Nicolette :

alles over de enorme regeworm ;-) is denk ik wel gezegt. wat gaaf dta jullie al die dieren in het wild zien. en die stranden heerlijk en niemand te bekennen. wat vliegt de tijd he..jullie zijn alweer 2 weken weg.

anita hoe staat het met de spinnen?