En dan nog een weekje - Reisverslag uit San José, Costa Rica van HJ en Anita - WaarBenJij.nu En dan nog een weekje - Reisverslag uit San José, Costa Rica van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

En dan nog een weekje

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

08 April 2008 | Costa Rica, San José

Het is al weer effe geleden, maar we hebben dan ook een hoop gezien en gedaan. Vanuit Fortuna zijn we door gereden naar Rincon N.P. Hier zijn we terecht gekomen bij twee Nederlanders die net hun eigen Bed & Breakfast zijn begonnen. In Rincon hebben we een wandeling gemaakt naar een waterval. Het was een tocht van ongeveer 4 uur en wat was het warm. Maar erg de moeite waard. De volgende dag hebben we een bezoek gebracht aan een minder bekend park, Palo Verde. Dit is met name een park met veel vogels. We hebben daar een boottochtje gemaakt. Erg leuk en heel veel gezien. De bomen zaten vol met brulaapjes en whiteface monkeys, lagen nog een paar krokodillen in het water. Eentje kwam telkens recht op de boot afgezwommen, handjes binnen boord! En natuurlijk veel vogels. Leuke dag dus alleen de weg ernaar toe was zo slecht. We dachten dat we inmiddels al wat slechte wegen hadden gehad, maar deze staat nu in onze top 3!
Daarna zijn we weer richting caribische kust gegaan. Onderweg hebben we de Milkey Blue watervallen bezocht. En we hebben een overnachting gemaakt op Heliconia Island. Misschien dat jullie hun nog kennen. Dit stel zat vorig jaar bij "Ik vertrek". Leuk om dit nu in het echt te zien. Ze hebben hier een Eiland gekocht. Super! Op het eiland zit een hele mooie tuin, tjsa natuurlijk vol met Heliconias en ze hebben nog een stuk bos erop. Het eiland bevind zich tussen twee rivieren in. Het hele eiland zit dan ook vol met dieren. Bij onze kamer zat in de boom een groep brulapen. Goede wekker 's ochtends. En we hebben hier ook toekans gezien en gifkikkers. Een bijzonder stekje dus.
Nu zitten we in Cahuita. Vorig jaar zijn we hier ook al geweest. Maar hier zit een super leuk park en een hele leuke Reggaebar. Dus we vermaken ons hier wel. Vandaag was eindelijk HJ zijn grote dag. In Cahuita N.P. heeft hij eindelijk een gifslang gespot. De parkranger wilde gelijk weten waar we deze gezien hadden. Hij vond het volgens mij niet zo'n prettig idee dat deze slang in de buurt van de paden zat. Spannend!!
Hier hebben we ook weer heel veel verschillende aapjes gezien. We stonden zelfs midden in een groep aapjes die een beetje ruzie kregen om een vrucht. Effe stapje terug dus. HJ had nog een cocosnoot in zijn hand, maar die moest hij ook inleveren bij de aap. Toch maar gedaan, ondanks dat HJ een stukje groter is. Een klein nadeel is dat dit park maar een wandelroute heeft. Het was dus of 8,5 km dezelfde weg terug of op de bus wachten. Dezelfde weg terug daar had ik dus geen zin in. Het is hier nl. best warm. Alleen de bus kwam ook maar niet. Dus zijn we gaan liften. Uiteindelijk stopte er een Costaricaan die ons wel wilde brengen. Bij het afzetten in Cahuita bleek dat hij er dus 5000 colones voor wilde hebben. Dat is ongeveer 10 dollar. Ja, dag dus! Wij snel uitgestapt en een supermarkt in gelopen en daar maar wachten tot hij wegging. Gelukkig gaf hij het snel op dus konden we eindelijk op weg naar onze welverdiende lunch.
Morgen gaan we weer naar een ander dorp, Puerto Viejo. Hier gaan we lekker twee dagen aan het strand liggen. Er schijnt hier ook nog een opvanghuis voor luiaards te zijn. Het worden dus lekkere relaxte dagen. Tenminste...... dat hopen we dan.

• 08 April 2008 - 05:41

Helma:

is jullie nooit geleerd om niet te liften
    (dapper hoor)
    geniet van jullie laatste week.

groetjes fred,helma&alyssa

• 08 April 2008 - 09:13

Coby En Albert:

Het klinkt allemaal weer geweldig, maar ook doodeng. Jullie durven wel hoor!

Geniet nog even van jullie laatste weekje.

Groetjes

Coby en Albert

• 08 April 2008 - 11:59

Ilonka:

Nou ik heb vanmorgen de autoruiten weer staan schoon krabben. Niet dat er vogelpoep opzat maar IJS!!
    Maar overdag wel lekker het zonnetje.
    Wat een belevenissen allemaal voor jullie. Kijk je wel uit met die enge beesten, En dan ook nog liften, mag dat wel van mijn tante en oom?

De tijd gaat snel nog maar een weekje, geniet er maar van, enne neem wat warmte hier mee naar toe.

Groet,
    Ilonka

PS., goede reis terug!!

• 08 April 2008 - 16:35

Riet:

Wat een heerlijk verhaal weer. Veel beleven en zien en alles op JULLIE wijze en tempo. Dit is wéér een periode om nooit te vergeten ! Nog een paar fijne dagen en dan afkicken in het vliegtuig. Waarschijnlijk met een hart vol verlangen ......

• 08 April 2008 - 19:01

Gj & Saskia:

Hoi HJ & Anita.
    Leuk dat we weer mee kunnen genieten van jullie reisavonturen, en zo te lezen hebben jullie weer genoeg beleefd. Geniet van jullie paar laatste daagjes in de zon.
    groetjes
    GJ & Sas

• 09 April 2008 - 07:15

Nicolette:

hai stoere reizigers.. niet meer liften he.. willen jullie wel weer terug zien in het koude kikker landje..
    en HJ toch zijn gevaarlijk slang gezien..(niet vast gehouden voor de foto dit keer..was je meteen van die verhalen af), maar vervolgens verliest hij het van een aap... ;-) klinkt alsof jullie weer op en top genieten.

• 11 April 2008 - 20:25

Berry & Ellen:

Leuk om weer te lezen. Veel plezier nog de laatste dagen!

• 25 September 2008 - 16:06

Mendy:

Hee hallo buur en buuf

Jullie gaan ons verlaten maar hoop wel wel op een mooie toekomst in jullie hotel, we komen jullie wel een keertje opzoeken wel vrienden prijsje dan hè!