Ojochal - Reisverslag uit San José, Costa Rica van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Ojochal - Reisverslag uit San José, Costa Rica van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Ojochal

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

05 Maart 2007 | Costa Rica, San José

En we zijn weer een stukje verder naar het zuiden getrokken. Nu zitten we in Ojochal.
We hebben daar een kamer bij een Nederlands paar. Best wel weer lekker om alle info en vooral tips in het nederlands te verkrijgen. De kusten zijn hier nog mooier. Vooral ook omdat er niet zo heel veel toeristen zijn.

Gisteren hebben we een excursie gedaan naar Corcovado. Dit is een National Park helemaal beneden in de punt. Met een klein bootje vanaf Sierpe zijn we door de mangroven gevaren de rivier af en toen een stukje over zee doorgestoken naar de ingang van het park. De boottocht was weer erg spannend. Vol gas over die rivier heen en toen door de branding de zee op. Onderweg hebben we ook nog kaaimannen gezien.
In het park hebben we een wandeling gemaakt met een gids. Helaas hebben we daar niet zoveel gezien. Alleen een paar Ara's en een flinke spin. (daar doen we het al bijna niet meer voor. We raken een beetje verwent)

Vandaag hebben we een dolfijnentocht gemaakt. Na bijna twee uur te hebben rondgevaren op zee (en de moed allang te hebben verloren en natuurlijk flink melig te zijn geworden) kwamen we dan eindelijk een grote groep dolfijnen tegen. Zo gaaf!!!
Ze kwamen heel dicht bij de boot en zwommen zelfs een klein stukje bij de punt van de boot mee!!! Super!!
Daarna zijn we nog wezen snorkelen bij een rif. Ook dit was erg mooi. Er zwemmen hier erg veel mooie visjes rond. Allemaal met van die felle kleurtjes.
De rest van de dag hebben we lekker aan het zwembad doorgebracht. Ook hier is het weer superheet.

P.s. HJ is erg teleurgesteld in jullie reacties over zijn slang. Met gevaar voor eigen leven heeft hij dit voor het fotomoment gedaan....
Hij is nu driftig op zoek naar een grotere slang. Word vervolgt....

• 05 Maart 2007 - 22:45

Ellen:

super gaaf allemaal. En HJ, dat ik niets over die slang zei was niet omdat ik het niet goed vond, maar omdat ik met stomheid geslagen was, dat je dat zomaar durft ....
    En als ik niets meer weet te zeggen .... nou dat zegt wat hihi

• 06 Maart 2007 - 07:13

Pa En Ma:

Hallo HJen Anita, zo te zien is tot nu toe de reis onvergetelijk , jullie maken heeel veel mee en zien een hoop leuke dingen
    En voor Anita , toch nog vlakbij de dolfijnen geweest super.
    Pa en Ma

• 06 Maart 2007 - 10:46

Helma:

erg gaaf de dolfijnen.
    als alyssa de foto van de slang ziet moet ze vast lachen haar slang was veeeeeel groter en hing om haar nek en in haar hand had ze een krokodil vastdus hj doe je best om dit te verbeteren.
    even een vraagje aan anita zondag 6 mei of zondag 13 mei om 14.00 uur wil en kan je dan mee naar de musical de wiz 2e kaartje is gratis laat het even weten wanneer dan ga ik snel boeken
    veel plezier
    gr.helma

• 06 Maart 2007 - 15:38

Nicolette:

H-J bedenk maar zo door jouw getrainde lijf viel die enorme slang gewoon weg ;-) nee hoor we zullen niet meer plagen.

Anita wat gaaf dat je zo dicht bij de dolfijnen bent geweest.. helemaal als je na 2 uur denk dat het niet meer gebeurt.

Het klinkt helemaal geweldig.

• 07 Maart 2007 - 07:44

Coby:

Wat een bof voor jou Anita, zo dicht bij de dolfijnen. En HJ, dapper hoor met die slang. Je moet tenslotte klein beginnen. En ik koop nooit geen krokodillen leren tasje meer! Heel veel plezier nog!

• 07 Maart 2007 - 18:31

Saskia & GJ:

Hoi HJ.
    Nog even een reactie op je foto met SLANG.
    Wil toch even zeggen dat wij je toch een superheld vinden hoor, je krijgt alleen maar commentaar van iedereen. Wij denken zelf dat niemand zo´n anaconda hahahaha beet durft te houden,verder genieten we enorm van jullie reisverslag.

• 07 Maart 2007 - 20:54

Berry & Ellen:

Hoi, we vinden het iedere keer weer leuk om een nieuw verslag van jullie te lezen. Ziet er allemaal er mooi en leuk uit.

Groetjes Berry & Ellen
    Pura vida!

• 08 Maart 2007 - 10:55

Monique/Marco/Jamie:

Hallo vakantiegangers,
    Super allemaal wat we kunnen lezen wat jullie allemaal meemaken. Jullie hebben het zo te lezen prima naar jullie zin!
    Knap hoor HJ dat je een slang hebt vastgehouden. Ik zou net als Anita al bij de uitgang staan! Maakt niet uit hoe groot ze zijn!
    Voor Anita is het helemaal top dat je je favoriete dieren weer hebt gezien (Dolfijnen). Jongens geniet er nog maar van en tot gauw.

Grt. Monique / Marco & Jamie

• 08 Maart 2007 - 20:13

Ed:

^o)die slang, hé...dat zit je dwars... Maaruh ik heb "stichting korrelatie" ingeschakeld, bij terugkomst in Nederland kan je bij ze terecht en anders bij 'n pilsje in de kroeg. Verder zeg ik er niets meer over, anders denk je dat ik niks te doen heb, wat overigens klopt! ;-) toch heeft je Pa gelijk haha!! Reis ziet er indrukwekkend uit, leuke verhalen en mooie foto's (ja, ook die met die grote slang). Hasta la vista!

• 09 Maart 2007 - 15:25

Suzette:

Hallo Anita en HJ!

Ik heb jullie adres doorgekregen van Saskia, wat leuk om jullie zo te volgen! En dan te bedenken dat jullie maar een paar uurtjes van ons verwijderd zijn! Wat is het daar mooi zeg! Die stranden herken ik natuurlijk wel, maar die natuur en al die mooie dieren! Echt gaaf! Geniet er maar van!!!
    groetjes en liefs vanaf het nog steeds zonnige Aruba,
    Suzette

• 11 Maart 2007 - 00:30

Peter En Merel:

Hallo HJ en Anita,
    Groeten vanuit San Jose, voor de bus naar Fortuna moesten we minstens drie keer overstappen. Hebben jullie het nog droog gehouden in de boot vanuit Tortuquero?