De carribische kust - Reisverslag uit San José, Costa Rica van HJ en Anita - WaarBenJij.nu De carribische kust - Reisverslag uit San José, Costa Rica van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

De carribische kust

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

11 Maart 2007 | Costa Rica, San José

Na eindelijk een goede computer te hebben gevonden, weer een update over de laatste dagen. En wat hebben we veel gedaan.

Op 6 maart zijn we begonnen aan onze oversteek naar de andere kust, de carribische kust. Na een heel hartelijk afscheid in Mono Feliz {bij de nederlanders} zijn we vertrokken richting Dominical om hier het gebergte over te steken naar San Jose. Dit ging allemaal erg voorspoedig. En ze hadden gewoon asfaltwegen. Hier hebben we de Irazu vulkaan bekeken. Wat was het koud hier!!! Hier in de buurt hebben we ook overnacht.

De volgende dag zijn we door gereden naar Cahuita. Een heel relaxt Rastadorpje. Yaeh man!!
Donderdagochtend zijn we wezen wandelen in het National Park hier!! Super mooi. En wat hebben we weer een hoop beesten gezien. Natuurlijk weer de aapjes. Hier word je 's ochtends wakker met het gebrul van de aapjes. Maar ook een toekan, wasbeertjes en een luiaard {op 1 meter afstand} en vlinders. De meeste waren al weer voor de foto verdwenen. Balen!
's middags hadden we een snorkeltoer geboekt naar het koraalrif in Cahuita National Park. Dat is altijd weer afwachten wat je krijgt. We kwamen terecht bij een echte Rastaman en gingen met zijn boot snorkelen. {alleen wij tweeen}
Bij het inladen kwamen er twee dolfijnen langs. Dus snel inpakken en erachter aan!! Wat een extra'tje!
Het snorkelen bleek geweldig. Het koraalrif is hier nog erg mooi. Een hoop visjes voorbij zien komen. En de gids....
We hebben erg om hem gelachen.

Vrijdag zijn we vertrokken naar Tortuquero. We werden door een local naar Moin gebracht waar de bootjes vandaan vertrekken.{Lees in rammelbak met harde reggaemusic}
De boottocht was erg mooi. Het ging door dichtbegroeide waterkanalen. Onderweg ook weer krokodillen gezien. Alleen de tocht duurde 5 uur. Wat een rit!!
Zaterdagochtend ging om 5 uur onze wekker alweer. We gingen kanoen in het National Park. Het begon allemaal erg relaxt. Alleen na een half uur begon het al te regenen. En dan echt hard regenen. Om het vervolgens nooit meer droog te laten worden. Ondanks onze poncho's waren we helemaal nat. Na twee uurtjes kanoen moesten we nog als een gek terug peddelen, omdat onze boot om 10 uur weer vertrok.
Wat waren wij blij dat onze boot een goed dak had en ook inmiddels de zijkanten had dicht gemaakt. Want de tropische bui was al uren bezig. Welliswaar droog maar flink verkleumd waren we bezig met de terugreis. {weer 5 uur terug varen}
Krijgen we halverwege de mededeling dat we moeten overstappen in open speedbootjes. Ons lachen was dus helemaal vergaan! Ook weer met poncho aan ging onze reis verder om nog twee uur in de stromende regen verder te varen. Poncho vast en ogen dicht!!Waar waren we weer aan begonnen. Tot aan onze onderbroekjes nat kwamen we weer terug in Moin.
Nu moesten we nog terug naar Cahuita. Dat is ongeveer een uur rijden.
Na vervolgens een taxibusje veel te veel geld te hebben geboden, zodat hij ging rijden met twee mensen ipv met zes, konden we vertrekken.
Wat een ritje ook weer. Waar we eerder zelf niet harder dan 60 km per uur konden. Ging hij met 120 km richting Cahuita. En dat in de stromende regen en om de kuilen heen. Maar we zijn veilig aangekomen en waren allang blij dat we droge kleren konden aantrekken!!!

• 11 Maart 2007 - 10:57

GJ & Saskia:

Hallo vakantiegangers.
    Ik kan niet anders zeggen dan super, wat een mooie foto´s en wat hebben jullie weer veel beleefd. En anita toch maar boffen dat je je h&m jasje bij je had hé. hahaha We blijven jullie volgen. groetjes van ons.

• 11 Maart 2007 - 16:39

Ellen:

pfff wat een belevenis weer. Nu niet meer klagen in Nederland over de regen ......

Wat een prachtig mooie foto's

groetjes

• 12 Maart 2007 - 07:08

Pa En Ma:

Nou,dat was heel veel genieten , maar ook afzien met al die regen .Jullie maken wel heel veel mee en zien ook prachtige plaatsen ,aleen die regen ( hier weten we er alles van )als de volgende dagen maar weer mooi zijn zodat jullie nog veel kunnen genieten .
    We blijven het volgen.
    Ook wout en Riet krijgen hier een afdruk van.

• 12 Maart 2007 - 09:32

Nicolette:

hoi klinkt weer als een groot avontuur jullie tocht..in de auto-boot-kano ect in de regen "h-j en antia in de bush";-)

Geniet nog van jullie laatste week voordat jullie weer een voet zetten op nederlandse bodem.

• 13 Maart 2007 - 07:54

Sabine:

Wat een avontuur, echt gaaf!!! Wist niet dat ze daar ook aan Parijs Dakar doen.......