Met de nachttrein naar Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Met de nachttrein naar Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Met de nachttrein naar Sapa

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

14 December 2010 | Vietnam, Hanoi

Net teruggekomen vanuit Halong Bay en dezelfde avond zijn we gelijk doorgegaan met de nachttrein naar Sapa.
De reis naar Sapa duurde 8 uur met de trein. We hadden een zogenaamde softsleeper cabine geboekt. Dat zijn slaapcabines voor 4 personen met een "zacht bedje". Nou, ja naar 3 uur is zo'n bed niet bepaald een zacht bedje. Zeker voor HJ niet, want de cabines waren ook niet op Europese lengte.
Redelijk gebroken kwamen we rond 5 uur in de ochtend aan in Lao Cai waar we vervolgens nog een uur met de bus naar Sapa moesten reizen.
Sapa is een erg leuk dorp. Vanuit Sapa kan je prachtige wandelingen maken met mooi uitzicht over de rijstvelden. Helaas laat het weer ons redelijk in de steek. Het heeft de hele dag geregend en het gehele dorp is verscholen in de mist, waardoor er geen rijstveld te zien is. In de ochtend hebben we een wandeling van 6 kilometer gemaakt met een lokale gids naar Cat Cat Village, dat is een tradioneel volk in de regio.
HJ was zo dapper om aan te schuiven bij de lokale BBQ.
In de middag hebben we de markt van Sapa bezocht. Deze markt is voornamelijk voor de lokale bevolking. Zij kleden zich volgens de tradionele klederdracht om vervolgens in kopen te gaan doen op de markt. Een prachtig gezicht. Uiteraard vonden ze ons ook een attractie. De kinderen zijn geheel onder de indruk van HJ zijn lengte en mijn blonde haren. Eindelijk trekken we volle zalen. :)
Natuurlijk hadden ze ook op deze markt hond. Alleen geen levende meer...... Gelukkig hebben we de foto's nog.
Na een zeer koude nacht. Ja, het is niet alleen in Nederland koud! In Sapa is het momenteel winter en dan kan het rond de -1 graden worden. Probleem is dat de hotels geen verwarming hebben en de deuren en ramen niet goed sluiten, waardoor de kamers ontzettend koud zijn.
Op zondag stond een hike gepland van 12 kilometer. Door de regen zijn de paden ontzettend glad geworden en zijn zelfs stukken van paden weggeslagen. Hierdoor was het soms een hele klim om verder te komen. Flink onder de modder en helemaal nat van de regen kwamen we aan bij het dorp van de Black H'mong, een tradioneel volk in Sapa. Ondanks het geglibber was het wel een super leuke tocht. De uitzichten waren mooi en de mensen onderweg waren bijzonder.
Na een warme douche werden we weer opgehaald om richting de nachttrein naar Hanoi te gaan. Gelukkig waren we te moe om te klagen over de bedden. :) Om 5 uur in de ochtend stonden we weer in Hanoi. In het hotel in Hanoi konden we nog douchen en de rest van de spullen ophalen. Dus rond 6.00 uur liepen we al in de stad. We moesten de tijd overbruggen, want rond 12.00 uur moesten we naar het vliegveld voor onze vlucht naar Hue. We laten dan het Noorden van Vietnam voor gezien en zakken af naar Centraal Vietnam.Vanaf hier zullen we langzaam de kust afdalen.

Dag dag!

• 14 December 2010 - 07:13

Coby:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, wat spannend allemaal!! Ik zou dat hoofdoekje maar ophouden, staat je enig, haalt lekker op. HJ durft wel, eten bij de plaastelijke BBQ. Dan hou ik het toch maar bij mijn kipfilet. Mijn laatste dag hier is op 22 december, ook een leuk vooruitzicht. Heel veel plezier nog samen!!

Liefs

Coby

• 14 December 2010 - 09:08

Pa/Ma:

Anita eerst ,van harte gefeliciteerd met je verjaardag , we kunnen ons slechtere plaatsen bedenken om je verjaardag te vieren .

Het ziet er wel allemaal bijzonder uit , jammer van het vele regenen toch nog veel plezier op jullie verdere tocht .
    HJ ook hier kan je hond eten , je zeg maar wanneer.

Veel liefs PA en MA

• 14 December 2010 - 11:30

Nicolette:

gefeliciteerd met je verjaardag.. jammer van de regen maar wel weer mooi foto's en verhalen..
    en dat bed past net niet he hj ;-)

• 14 December 2010 - 18:05

Chantal :

Wauw leuk om even mee te kijken in jullie reisverslag!
    Anita van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Nog heel veel plezier.

Groetjes Chantal

• 15 December 2010 - 06:18

Co, Mo En Jamie:

Hallo daar,

Eerst nog van harte gefeliciteerd Nietje met je verjaardag. Wat een bijzondere plek om je verjaardag te kunnen vieren. En wat leuk om die verhalen van jullie te lezen en die foto's, wat een giller om HJ zo in dat bed(je) te zien liggen. Ik kan me voorstellen dat je gebroken bent na zo;n treinreis. Ach je moet alles een keer meegemaakt hebben in je leven.
    Nog heel veel plezier en we houden de berichten in de gaten hoor.

Dikke kus van ons
    Marco, Monique & Jamie
    xxx

• 18 December 2010 - 15:11

Berry & Ellen:

Leuk stukje, lachen zeg dat bed in de trein. Het gaat zelfs niet passen als je je knieen optrekt.
    En nog gefeliciteerd natuurlijk van ons.