Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

10 December 2010 | Vietnam, Hanoi

Halong Bay

woensdag zijn we vroeg vertrokken richting Halong Bay.
Halong Bay is een national park bestaande uit rotsen, kleine eilandjes en grotten. Deze rijzen op vanuit het water en kan je door middel van een boottocht bewonderen. We hebben een boottocht voor 2 nachten geboekt. Beide nachten slapen we op de boot.
Na een lange bustocht arriveren we aan het begin van de middag in Halong Bay.
In de haven liggen al verschillende boten klaar voor vertrek.
Voor ons ligt er een tamelijk luxe boot klaar. Dat is wel prettig, want ze zien er allemaal niet zo luxe uit als in de gids.
Na het inchecken op de boot staat er een heerlijke vislunch te wachten. Kijk daar houden we van!
Ook het weer laat ons niet in de steek. Was het weer in Hanoi nog redelijk fris. Niet zo fris als in Nederland natuurlijk, maar ongeveer rond de 15 graden.
Breekt nu het zonnetje door en kunnen we heerlijk relaxen op het bovendek van de boot.
In de middag zijn we de grotten gaan bewonderen en hebben we gekayakt. Dat is wel heel grappig. Met zo'n klein bootje tussen de enorme rotsen door. Gelukkig zijn we niet omgeslagen.
Op de boot hebben we 's avonds weer genoten van een heerlijk seafood diner. Wat is het eten toch heerlijk hier!
Ook met het avondprogramma hadden we geluk. :) Op het programma stond er een echt tradioneel Vietnamnese avond..... KARAOKE. Tuurlijk dat kan natuurlijk niet ontbreken in Azie en natuurlijk het liefst in eigen taal. Kortom niet om aan te horen.
Dag 2 in Halong Bay hebben we doorgebracht op Cat Ba Island. Dit eiland heeft ook een Nationaal Park. In dit Nationale Park hebben we een trekking gedaan. We zijn een pad de bergen op gegaan. Het was een trekking van ongeveer 2 uur. Het pad ging redelijk steil de berg op dus het was flink klimmen en klauteren. Op het hoogste punt werden we beloond met een prachtig uitzicht over Cat Ba Island. Beeldschoon!
Voor de middag stond een bezoek aan Monkey Island op het programma. Op het eiland zit een groep van ongeveer 15 apen. Alleen dit bezoek was wel een beetje een tegenvaller. De vietnamnese bevolking vindt het namelijk prachtig om deze apen drinken te geven en te voeren met allerlei soorten snoep. Het liefst nog in papiertje, want het staat zo zoet om een aap een Snicker uit te zien pakken. Nadat het snoep op was werden de apen redelijk aggresief. Kortom in onze ogen redelijke dierenmishandeling.
Maar ach, in Vietnam kom je wel meer dingen tegen die voor ons niet gebruikelijk zijn. Laatst zagen we op de markt nog een chihuahua voor de verkoop. Tsja we weten natuurlijk allemaal dat dit geen huisdier gaat worden, maar voor op het spit is.
Vrijdag vertrekken we weer Hanoi om 's avonds gelijk door te reizen met de nachttrein naar Sapa. Sapa ligt helemaal noordelijk in de bergen. Daar blijven we 3 nachten. Dus dan zijn we weer even uit de bewoonde wereld verdwenen.

Dag dag!

• 11 December 2010 - 17:49

Helma:

klinkt weer te gek en wat een leuke foto;s
    geniet er maar lekker van
    groetjes uit zeist

• 11 December 2010 - 18:47

Gerben & Sonja:

Hay Lieverds ,

Wat heerlijk om julllie verhalen te lezen en de foto's te zien.
    Zo te lezen en te zien , genieten jullie er lekker van.
    We wensen jullie nog mooie en bijzondere weken.
    Wij kijken uit naar jullie nieuwe verslag!!

Dikke knuffel uit Spankeren -xxx-

• 12 December 2010 - 18:55

Berry & Ellen:

Hoi leuk om jullie verslag te lezen. Veel plezier, het ziet er allemaal geweldig uit op de foto's. We kunnen ons voorstellen dat je Nederland snel vergeten bent.

• 13 December 2010 - 11:45

Nicolette:

hi

ziet er weer goed uit..en weer leuk om mee te lezen met jullie reis.. de dagen zullen wel vliegen.. geniet ervan..

liefs
    fam deetman

• 13 December 2010 - 21:08

Helma:

Hoi Anita

alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag
    een hele fijne verjaardag maar dat gaat volgens mij wel lukken en je heb dit jaar er goed weerr bij
    heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier.

liefs helma

• 14 December 2010 - 15:15

Natasja En Esther:

Lieve Annie,

Gefeliciteerd met je verjaardag. Jullie genieten goed zeg! Leuk om jullie weer te volgen.
    Hopelijk hebben jullie er mooie dag van gemaakt en ben je verwend door je vent ;-)
    Nou heel veel plezier en we volgen jullie op de voet, groetjes Natas en Es

• 29 December 2010 - 09:59

Oom Peter Tante Lucy:

Wij wensen jullie een gezellig oud en nieuw en een goed begin voor 2011 in het verre land.
    Nog heel veel reisplezier en kom weer heelhuids thuis .
    Via de vele foto"s een goede indruk van jullie geweldige reis.
    Alvast een goede terugreis gewenst.
    een lieve groet oom peter en tante lucy