Lang zal ik leven in Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Lang zal ik leven in Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Lang zal ik leven in Hue

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

16 December 2010 | Vietnam, Hué

Lang zal ik leven in Hue.

Gefeliciteerd met mij! :) Natuurlijk eerst bedankt voor al jullie lieve berichtjes en sms'jes. Onwijs leuk!
Mijn verjaardag hebben we gevierd in Hue. En dat is zeker niet zomaar voorbij gegaan.
Bij het inchecken op maandagmiddag had het hotel gezien dat mijn verjaardag er aan kwam.
Bij het ontbijt kwam er een enorme taart en werd ik toegezongen door twee giegelende vietnamese meiden. Vervolgens kwam de cd met verjaardagsliedjes op. Tijdens het ontbijt hebben we alle versies van Happy Birthday voorbij horen komen zoals de Vietnamese versie en smurfen versie. OK, ik geef toe dat was wat veel aandacht, maar wel super lief!

Verder hadden we een super lekkere dag. De ochtend hebben we de Citadel en de Paarse stad van de keizer bezocht in Hue. De Citadel is het gehele complex van de keizer en de Paarse stad is het prive gedeelte van de keizer. Tijdens de oorlog is de hele stad Hue getroffen door de oorlog. Kleine delen van de Citadel en de verboden stad zijn blijven staan en dit hebben ze inmiddels allemaal weer gerenoveerd. Veel reizigers slaan Hue over, maar het is echt een super leuke plek met mooie dingen te bezichtigen. 's Middags hebben we natuurlijk de taart in het hotel gegeten. Gelukkig konden we nog stukjes taart slijten, want ga maar uitleggen dat je niet meer hoeft.
Ook hebben we besloten om nog 1 dagje langer in Hue te blijven. Dat is toch wel even lekker rustig.
De tweede dag hebben we een boottocht gemaakt naar de tombes van de keizer. We hebben tijdens de boottocht ook nog een tempel en de Pagoda. Dit laatste is een Boedha tempel. Erg mooi, omdat de tempel nog steeds actief is door de monniken.
We hebben 's middags twee tombes bezocht. De Mingh Mangh tempel en de Tu Duc tempel. Dit zijn bekende keizers in Vietnam.
De tempels zijn enorme complexen met prachtige tuinen er om heen. Erg mooi allemaal.
Donderdag vertrekken we op stand naar Hoi An. We hebben namelijk een prive auto met chauffeur geregeld. Van Hue naar Hoi An is het ongeveer 4 uur rijden. De route van Hue naar Hoi An schijnt een van de mooiste routes in Vietnam te zijn. Met de auto hebben we wat meer vrijheid om op mooie plekken te gaan stoppen.

Tot in Hoi An!

• 16 December 2010 - 11:53

Pa/Ma:

Ja, ik was niet thuis!!! , leuk dat jullie gebeld hebben we geven wel aan als Pa en Ma van de Bedem bij ons zijn .

Het ziet er goed uit waar jullie zijn geweest , geniet er maar van en hou ons op de hoogte van de mooien verhalen .

Groetjes en veel liefs Pa en Ma

• 17 December 2010 - 06:31

Helma:

wat een mooie taart zeg en wat leuk dat ze bij het hotel dat voor je gergeld hebben.
    en wat een prachtige foto's weer.
    veel plezier en we blijven jullie volgen

groetjes helma

• 17 December 2010 - 07:44

Digirilibo:

Hoi saampjes,
    Anita alsnog gefeliciteerd met je verjaardag (Deze verjaardagswens bereikt je wat laat, maar het is ook een lange weg van NL naar Vietnam ;-))
    Wat een indrukwekkende verhalen en schitterende foto's.
    Geniet er van, na de kerst als we terug van vakantie zijn lezen we weer verder. Alvast fijne kerstdagen en we zijn benieuwd wat er bij het kerstdiner op tafel komt.. Broodje aap misschien?

Liefs Giel Diana Rick Bo Lisa