Saigon oftewel Ho Chi Minh - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Saigon oftewel Ho Chi Minh - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Saigon oftewel Ho Chi Minh

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

21 December 2010 | Vietnam, Hanoi

Vanuit het relaxte stadje Hoi An zijn we weer terecht gekomen in de complete chaos van de grote stad.
Afgelopen zondag zijn we naar Ho Chi Minh gevlogen. We zittten nu dus al helemaal zuidelijk in Vietnam. Wat gaat het allemaal toch super snel.
De chaos met het verkeer lijkt hier zelfs nog groter dan in Hanoi.
Het is dan ook weer een hele klus om de straten veilig over te steken. Ho Chi Minh is wel een moderne stad dan Hanoi. We hebben ons hier dan ook twee dagen prima vermaakt. We hebben een prima hoteltje gevonden in het district 1. Dit staat bekend als Back Packers district. Hier zijn gelijk de leuke terassen en restaurantjes te vinden.
De eerste ochtend in Ho Chi Minh hebben we doorgebracht met het regelen van de huishoudelijke taken van een reiziger oftewel de was regelen en weer regelen hoe we verder gaan. Dit laatste was nog wel een puzzeltje, want we lopen flink voor op schema en willen graag nog een paar stranddagen in lassen voordat we weer naar het koude Holland terug moeten.Uiteindelijk hebben we toch maar besloten om via de Mekong Delta naar Cambodja door te reizen. De stranddagen kunnen we dan eventueel nog in Cambodja gaan inplannen. Eerst maar eens de Must See van ons lijstje afwerken.

Na deze huishoudelijke mededeling hebben we de Ben Thanh Market bezocht. Dit is een van de grootste markten van Saigon, maar inmiddels wordt deze markt meer aangedaan door de toeristen. Dus echte koopjes hebben we niet gedaan.
Daarna zijn we met de lokale bus naar Chinatown gegaan. Het blijft altijd leuk om de lokale bussen te gebruiken. Mensen willen je graag helpen alleen begrijpen ze vaak het engels niet. Een student in de bus had hierop wat gevonden en kwam met ze vertaalcomputertje aanzetten. Te grappig! Na veel bedankjes en handen schudden konden we weer verder richting de tempels in Chinatown.
Dit was zeker de moeite waard. De tempels worden veel bezocht door de lokale bevolking en veel godsdienstelijke rituelen waren dan ook volop in gang. Wij snappen daar natuurlijk niks van, maar indrukwekkend om te zien.
Voor het middagprogramma hadden we nog het War Remnants Museum gepland staan. Dit museum is ontzettend indrukwekkend. Zeker geen luchtig onderwerp voor de middag, maar mag absoluut niet vergeten worden.
Het museum bestaat voornamelijk uit de slachtoffers van de oorlog en alles wat het land is aangericht door de oorlog.

Maandag hadden we een tourtje geboekt naar de Cu Chi Tunnels. Dit was een ontzettend leuke toer.
Het was ongeveer anderhalf uur rijden vanuit Saigon naar de tunnels. (Wat altijd heerlijk is om even een uurtje bij te slapen :) )
We kregen een hele uitleg over het ontstaan en gebruik van de tunnels. Het is echt onverstelbaar hoe smal de tunnels zijn. We konden zelf ook een stuk door de tunnels onder de grond. Deze tunnels zijn wel 20 procent breder gemaakt anders gaat er echt geen toerist inpassen.
Voor HJ was het uberhaupt geen optie om de tunnel in te gaan. De hoogte van de tunnels is ongeveer 75 cm. Ik heb nog een poging gewaagd, maar na een paar stappen werd in redelijk claustrofobisch en ben ik er weer uitgekropen.
Er bestond ook de mogelijkheid om met wapens te schieten. Natuurlijk waren we nog wel een beetje stoer dus dat moesten we natuurlijk doen.
We hadden 10 kogels gekocht voor een AK 47. Pfff.... dat is wel heftig hoor! Als je daar op de shooting range staat schrik je je helemaal rot van alle schoten.
Dus dat was wel een heftige afsluiting van de trip.

Woensdag gaan we verder naar de Mekong Delta. We hebben een toer voor drie dagen geboekt en op 24 december zullen de grens overgaan naar Cambodja. Kerst zullen we gaan vieren in Phnom Penh.

Tot snel weer!

• 21 December 2010 - 21:04

Pa/Ma:

Hoi stoere stappers , zo te zien hebben jullie het goed naar jullie zin , het maakte zeker veel indruk al die gangen onder de grond ( ik zou er niet in gaan ) en dat schieten is ook een hele ervaring .

Hier gaat alles goed ( veel sneeuw ) woensdag 22 december komen Pa en Ma vd Bedum foto`s kijken s`avonds om 8 uur .

groetjes veel liefs Pa en Ma

• 22 December 2010 - 07:56

Helma:

jullie hebben groot gelijk om een paar strand dagen in te lassen hier is het erg koud en al erg veel sneeuw gevallen voor de kids wel erg leuk en zo als het er nu naar uit zien hebben we een witte kerst.jullie nog heel veel plezier en hele fijne kertsdagen daar
    en we houden jullie bij.

liefs helma

• 23 December 2010 - 06:58

Coby:

Gelukkig hebben wij de foto's! Ziet er allemaal heel indrukwekkend uit. Ik vind jullie wel heel stoer om op deze manier te reizen! Groot gelijk om even een paar dagen aan het strand door te brengen.
    Hele fijne feestdagen en een dikke knuffel van mij!