Aankomst Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Aankomst Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Aankomst Vietnam

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

07 December 2010 | Vietnam, Hanoi

Eindelijk zijn we aangekomen in Vietnam. Zondag zijn we met een uur vertraging vertrokken richting Hong Kong. In Hong Kong hadden we een overstap naar Vietnam. Gelukkig ging dit allemaal erg voorspoedig.
Op het vliegveld van Hanoi eerst het visum geregeld en vervolgens door naar de koffers. Daar kregen we het nog even warm, want HJ zijn rugzak kwam echt als allerlaatste. Snel door naar onze pick up. Helaas liep dit iets minder soepel dan van te voren gepland. De chauffeur was namelijk nergens te bekennen. Erg prettig na bijna 24 uur onderweg te zijn. Na een uur bellen en regelen konden we eindelijk richting hotel. Dit was gelijk onze eerste kennismaking met het verkeer. Rechts en links inhalen, over de baan van de tegenligger. We dachten al dat we de 5 weken vakantie niet gingen volmaken.
In de middag hebben we Hanoi ontdekt. Wat een cultuurshock!! De chaos is hier echt uitgevonden! Het verkeer bestaat uit honderden brommertjes. Alles rijdt kriskras door elkaar. Geen verkeersregels en vooral een toeter. Zonder toeter is je brommer hier waardeloos. Er staan wel stoplichten, maar deze worden niet echt gebruikt. Dus oversteken hier is echt een missie. Geen paniek en met kleine passen er door heen piepen. Gelukkig is HJ hier erg behendig in.
Inmiddels zijn de komende dagen ingepland.
Dinsdag hebben we in Hanoi doorgebracht.
Woensdag vertrekken we naar Halong Bay. Daar hebben we een boottrip van drie dagen. En vervolgens gaan we gelijk door met de nachttrein naar Sapa. Dat ligt noordelijk in de bergen tegen de grens van China. Daar gaan we ook drie dagen heen om te hiken.
Heerlijk om de stad uit te gaan!

Tot de volgende keer!

• 07 December 2010 - 11:21

Nicolette:

hi
    wat super om weer mee te lezen met jullie... gelukkig is alles goed verlopen en zijn jullie veilig aangekomen.. succes met het veilig bewegen door het verkeer.. en veel plezier op de boottocht..

hier kerstgroeten.. sint is weg dus de kerstboom staat alweer

liefs
    nicolette

• 07 December 2010 - 13:11

GJ & Saskia:

Wat lekker dat jullie zijn aangekomen, en dat alles goed is gegaan. Succes met oversteken hé en nog veel reis
    plezier. Ik kijk alweer uit naar jullie volgende verslag.

Liefs
    GJ & Saskia

• 07 December 2010 - 17:34

Co, Mo En Jamie:

Wat leuk weer om vanaf het begin jullie verhaal te lezen. Zo zijn we er ook een beetje bij hahaha
    Heel prettig dat jullie goed zijn aangekomen. Een hele goede en fijne reis verder.
    Wij kijken weer uit naar het volgende verslag
    Dikke kus van ons

• 07 December 2010 - 19:54

Helma:

zo ben weer bij gelezen erg leuk om jullie weer te volgen
    veel plezier met jullie boottocht

liefs helma