Pai - Reisverslag uit Pai, Thailand van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Pai - Reisverslag uit Pai, Thailand van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Pai

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

13 November 2011 | Thailand, Pai

Eindelijk zijn we dan on the road. Vrijdagochtend zijn we vertrokken naar Pai. Pai is een klein layback dorpje aan de rivier, waar iedereen van Reggae houdt.
De weg naar Pai staat bekend om de 762 bochten weg. Menig reiziger is hier al behoorlijk ziek aangekomen. Gelukkig kwamen wij redelijk fris en fruitig in Pai aan. De rest van de middag hebben we in ons hotelletje aan de rivier doorgebracht. Een top locatie.
Zaterdag konden we eindelijk dan de lang verwachte trip op een olifant maken. Toch wel een beetje zenuwachtig vertrokken we richting Thom's Camp. Het waren niet echt kleine jongens, die olifanten.
Na wat geknuffel en gevoerder moesten we er dan echt aan geloven. Succes, je kan via de voorpoot omhoog klimmen. Het is uiteindelijk wel gelukt, maar ik zal jullie de foto's besparen.
Daar zaten we dan nog wat onwennig op een olifant.
We gingen eerst een stuk door de jungle wandelen om vervolgens richting de rivier te gaan voor het zwemmen en baden met de olifanten. Vooral dit laatste was echt briljant en had een dag vullend programma mogen wezen.
Op de rug van de olifant gingen we samen de rivier in, waar we vervolgens een enorme slurf met water over ons heen kregen. Na nog het nodige geknuffel en geglij van de rug en natuurlijk nog vele douches later vertrokken we weer op de rug van de olifant kledernat naar het kamp. Een super bijzondere ervaring later en na nog het voeren van vele banaantjes later (hij had ons toch veilig afgeleverd) moesten we dan toch echt weer weg.
De volgende dag hebben we met een scootertje de omgeving verkend. Een stuk minder spectaculair, maar ook zeker de moeite waard.
Pai ligt in een mooi dal en het is prachtig om met de scooter de kleine wegen te verkennen en de mooie uitkijkpunten te bewonderen.
Ook de avonden in Pai zijn gezellig. Elke avond is er in het dorp een markt met foodstalletjes. De lokale bevolking biedt dan hun handelswaar aan. Het hele dorp komt hier samen.
Maandag hebben we weer een flinke trip voor de boeg. We vertrekken dan richting Chiang Rai. Langzaam aan gaan we richting de grens van Laos. Helaas was er alleen een bus beschikbaar om 05.30 in de ochtend. Dat gaat vast even tegenvallen !!

• 13 November 2011 - 09:38

GJ & Saskia:

Ja dan zijn jullie maar héél erg klein vergeleken bij die grote jongens. Maar wel een ervaring die je niet meer vergeet. Hebben ze geen connexxion daar!!!hahaha
    Veel plezier en hou ons op de hoogte.

• 14 November 2011 - 06:21

Helma:

gat een ontzettende leuke foto's en wat een ervaring.
    maar anita in het vervolg hoef je ons niet te sparen hoor we
    zien graag alle foto's hahaha.
    heel veel plezier en wij blijven jullie volgen

• 14 November 2011 - 09:10

Coby En Albert:

Hoi, hoi,

Wat een fantastisch mooie omgeving en prachtige foto's. Lijkt me een mooie ervaring om zo dicht bij een olifant te komen en vervolgens op zijn rug mag zitten! Is ook mooi om te zien dat ze daar wat meer vrijheid hebben dan hier. En je krijgt ook nog een gratis douche!!

Goeie reis verder en tot hoors.

• 14 November 2011 - 17:08

Boshuisjes:

Hé hallo,
    Wat een geweldige ervaring om op de rug van zo'n grote olifant te rijden. Enne...., die koude douche kunnen jullie daar vast en zeker wel gebruiken als ik zo de temperaturen zie hahaha.
    Ach Nietje...., wij zitten juist te wachten op die leuke spectaculaire foto's van jullie! De volgende keer gewoon erop zetten hoor, hebben wij vanaf hier ook plezier.
    Geniet er maar weer lekker van. Wij vinden het heel leuk om jullie zo te volgen en die verhalen en foto's te bekijken.
    We kijken al weer uit naar jullie volgende verhaal.
    Dikke kus van hier.

• 15 November 2011 - 08:34

Pa En Ma:

Hoi jullie beide , in de korte tijd al heel wat meegemaakt en gezien , ga door met julie vehalen en mooie foto`s

Pa en Ma

ps er zijn al verslagen naar Pa en Ma vd Bedem