En toch naar Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van HJ en Anita - WaarBenJij.nu En toch naar Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

En toch naar Vang Vieng

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

26 November 2011 | Laos, Vangviang

Dinsdagochtend stonden we toch weer bepakt klaar voor de mini Van naar Vang Vieng.
We werden opgehaald voor ons hotel. Dit busje zat volledig volgepropt met reizigers. Iedereen schoot direct in de stress, moeten we hiermee 6 uur naar Vang Vieng. Geen probleem deze bus gaat alleen naar het busstation. Gelukkig waren de mini Vans daar niet veel groter. Na een chaotische bus verdeling, tassen op het dak konden we vertrekken naar Vang Vieng. Doordat je een groot deel door de bergen reist waren er binnen een uur al vele reizigers ziek. Gelukkig hadden wij daar geen last van.
Uiteraard hebben we de beloofde 6 uur naar Vang Vieng niet gehaald. We hebben er ongeveer 7,5 uur over gedaan. De wegen zijn hier dan ook verschrikkelijk slecht.
De natuur is wel echt prachtig hoor. We hadden het zeker ook niet willen missen.
We hadden al een hotel vooruit geboekt met een perfecte ligging aan de rivier met uitzicht op het rotsgebied. Helemaal super!
Vieng Vang, tsja.... wat moeten we er verder over zeggen. Het is te vergelijken met het Salou van Spanje. Twee nachtjes hier is dan ook lang zat.
's Avonds werden we verrast door een enorme tropische regenbui. Dat was alweer lang geleden dat we regen hadden gehad.
De volgende ochtend gingen we op pad met een scooter. Dit bleek achteraf niet zo'n geweldig plan te zijn.
Doordat de wegen zo slecht zijn en er ook nog best veel regen was gevallen was de weg veranderd in een slipperige modderpoel met enorme gaten.
Het achterland van Vang Vieng is echt prachtig, maar ons scootertje ging dit echt niet verwerken.
Na een uur bezig te zijn geweest over een stukje weg en helemaal onder de modder kwamen we aan bij de Blue Lagoon.
Helaas konden we vanaf hier niet meer verder en moesten we dezelfde weg weer terug nemen.
Na een ochtend klunen en helemaal onder de modder hebben we ons scootertje maar ingeleverd en zijn het terras op gedoken.
Inmiddels hebben we de rest van de reis ook al vastgelegd.
Woensdagochtend trekken we weer verder naar de hoofdstad Vientaine. Hier blijven we drie nachten. Dat is 1 nachtje langer dan gepland, want de gewenste vliegtickets waren al uitverkocht.
Zondagochtend vertrekken we dan weer naar Bangkok om vervolgens door te vliegen naar Krabi. Hier gaan we per boot nog naar Railay Beach. Dit schijnt een paradijselijk strand te zijn. We hebben dan nog 4 dagen om hier heerlijk van te genieten.

Jullie begrijpen natuurlijk wel dat we jullie deze foto's niet zullen onthouden :)

• 26 November 2011 - 08:11

Helma:

ziet er weer geweldig uit.
    geniet nog maar even lekker van het mooie weer daar.hier is het
    koud en soms helaas nat.

• 26 November 2011 - 08:46

GJ & Saskia:

Wat laten jullie ons weer genieten van de foto's en de verhalen, echt in één woord SUPER.
    En HJ een beetje modder is goed voor je huidporieën, en dat krijg je allemaal gratis en voor niks.

• 26 November 2011 - 12:03

Pa En Ma:

De dagen zijn te kort om alles te zien en te beleven lijkt het wel , jullie hebben al heel wat meegemaakt en gezien .
    We blijven jullie volgen met de foto`s en de verhalen prachtig .

Pa en Ma

PS. de vehalen zijn ook naar Pa en Ma van de Bedum.

• 27 November 2011 - 14:09

Riet Bodde:

Jeetje, wat een reis weer. Geweldig.
    Leuke foto met scooter door de modder. Nou, de troep zal wel tot achter jullie oren gekomen zijn. Maar ach, dit vergeet je ook nooit meer. Net zoals zoveel van wat jullie op alle reizen hebben mee gemaakt. Nog veel plezier en ontspanning straks op dat mooie paradijselijke strand.

• 27 November 2011 - 17:47

Pieter & Esther:

Ha Annie en HJ,

Nou ik ben even van de wereld af geweest zal ik maar zeggen, flinke griep en infectie luchtwegen dus heb alleen m'n bedje gezien, maar vanaf halverwege afgelopen week gaat ie wel weer, dus nu maar weer eens lekker gaan zitten voor al jullie verhalen en foto's. Gaaf hoor nou geniet nog maar even, veel plezier.........groetjes Esther en Pieter