Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Luang Prabang

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

22 November 2011 | Laos, Luang Prabang

Na heerlijk te zijn bijgekomen van de lange reis op de slow slow boot hebben we super relaxt Luang Prabang verkent. Luang Prabang is echt een mooi stadje met mooie frans koloniale huizen. De stad is ook echt super netjes met leuke restaurantjes. We hebben het hier dan ook helemaal naar ons zin.
De eerste ochtend hebben we een wandeling uit de Lonely Planet gedaan langs de bekendste tempels van de stad en het Royal Palace.
's Middags is het hier best warm dus hebben we heerlijk geluierd op een terrasje langs de Mekong. Het blijft super mooi om te bekijken hoe het leven langs deze rivier is. Een bijzonder plekje dus.
Voor de volgende ochtend hebben we onze wekker om 05.00 uur gezet. Tsja... ook vakantie is hard werken hoor!
Bij zonsopgang hebben de monniken een processie. Ze volgen dan een godsdienstig ritueel langs de straten voor het ophalen van voedsel. In Luang Prabang is het de mooiste plek om dit te aanschouwen. Dus wij vroeg ons bedje uit. Dat viel tegen hoor!
Maar het bleek wel zeker de moeite waard te zijn om dit te bekijken. Heel bijzonder!
Daarna hebben we maar gelijk de ochtendmarkt er aan vast geplakt op zoek naar bijzondere snacks.
Rond half zeven kropen we weer ons bedje in.
Na wederom een super relaxte middag hebben we de middag afgesloten met een zonsondergang aan de Mekong rivier. Dit is echt een van de mooiste plekjes om de zonsondergang te bekijken.
's Avonds hebben we bbq Lao Lao style gedaan.
Voor dinsdagochtend hebben we weer een bustripje gepland. Na het avontuur van de slow boot hadden we besloten om de rest in luxe af te leggen. Maar ach... de volgende dag ziet de wereld er weer anders uit.
Het schijnt ongeveer 6 uur met de mini Van naar Vang Vieng te zijn. Laos style zal dit waarschijnlijk weer iets langer duren......
Jullie horen het volgende keer wel.

Kus HJ en Anita

• 22 November 2011 - 15:22

Saskia:

Op naar het volgende avontuur. En al doe je er wat langer over met de Mini Van, neem je toch een lekker snackje mee voor onderweg!!!!! Lekker eten en de mooie route bekijken.
    Houd ons op de hoogte.

• 22 November 2011 - 18:14

Coby En Albert:

Wat ziet het er weer mooi uit!!! En wat een lekkere snacks, maar ik heb toch liever een kipvleugeltje dan een vleermuisvleugeltje. (wel een goed middel om af te vallen!)

Nog een hele goede reis en doe het lekker slow, slow, slo......

• 22 November 2011 - 21:43

Pa En Ma:

Weer heel veel nieuwe dingen ( niet altijd tempel tempel tempel ) maar wel een indruk hoe het daar is.

Nog veel actie en geniet .

• 23 November 2011 - 06:12

Helma:

ziet er weer goed uit geniet er lekker van
    maar 5 uur uit bed is wel heeeeeeel erg vroeg draai ik me nog even om
    veel plezier nog