Bericht vanuit Monteverde - Reisverslag uit San José, Costa Rica van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Bericht vanuit Monteverde - Reisverslag uit San José, Costa Rica van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Bericht vanuit Monteverde

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

28 Februari 2007 | Costa Rica, San José

Hallo Allemaal,

Met ons gaat het nog steeds goed.
Na een relax dag in Samara zijn we verder de kust afgezakt naar Montezuma. Hierbij hebben we de binnendoor route genomen langs de kust. Dit staat bekend als een slechte weg. En dan bedoelen we ook een slechte weg als in verhard zandpad met kuilen en stenen. In nederland is dit eigenlijk geen weg.
We hadden hierbij onze jeep dus hard nodig. Ook moesten we nog drie rivieren oversteken. Erg leuk allemaal en spannend natuurlijk.
In Montezuma hebben we nog een relax dag gehouden. Montezuma is een hippiedorpje.
's Avonds hebben we echt overheerlijk vis gegeten op het strand bij een localtentje. Ons romantisch momentje.

De volgende dag hebben we de oversteek gemaakt met de ferry van het schiereiland naar Punteranes. De boottocht duurde ongeveer anderhalf uur en was erg leuk. Ook een welkome afwisseling naar al dat stof en zand. Vervolgens zijn we verder gereden naar Monteverde. Dit is een heel bekend nevelwoud hier. Ook deze weg staat bekend als de beruchte weg naar Monteverde. En dat is helemaal waar!! Over 25 kilometer hebben we 2 uur gereden. Deze weg was niet alleen vol stenen en kuilen, maar ging ook nog steil omhoog. Ons portie avontuur hadden we die dag wel weer gehad.
In Monteverde hebben we een erg leuke slaapplek gevonden. Dit huisje staat aan de rand van het woud. In de ochtend en aan het eind van de middag hoor je hier de apen brullen. Erg indrukwekkend.
Vanochtend hebben we diverse wandelingen in het park gemaakt. Het park is super mooi. Alleen wel een beetje nat. Het is hier dan ook redelijk afgekoeld. Maar dit is een welkome afwisseling na de kust.
Morgen vertrekken we weer. De planning is dan om naar Manual Antonio te gaan. Dit is ook een park aan de kust. Mogen we weer over die weg heen............

• 28 Februari 2007 - 21:07

Ed:

He leuk weer een bericht! gauw ff lezen, valt me op dat ze redelijk voorzien zijn van internet cafe's in Costa Rica of niet soms? Mzzl

• 28 Februari 2007 - 21:44

Hj En Anita:

He Ed,

Heb je weer niks anders te doen??? hihi
    Groetjes

• 28 Februari 2007 - 22:04

Ellen:

klinkt allemaal heel spannend, leuk hoor. Hier regent het ook, alleen geen tropische bui :)

• 01 Maart 2007 - 07:46

Suzanne:

Dat ziet er wel spectaculair uit allemaal !! Leuk regenpak trouwens Anita.

ps: bedankt voor de kaart, heel erg lief !!

• 01 Maart 2007 - 07:47

Yvonne Bos:

goh, wat een spannende dag is dat geweest!
    En dan nog zo steil omhoog....! Jullie genieten wel, zeg! Wat een mooie foto's en verhalen!
    Nog heel veel plezier!
    Groetjes, Yvonne

• 01 Maart 2007 - 08:06

Coby:

Helemaal super! Wat een avontuur! Leuk om jullie op deze manier te blijven volgen!

• 01 Maart 2007 - 09:05

Monique:

Helemaal te gek man! Jullie zijn echte avonturiers!
    Fijn dat jullie het zo leuk & gezellig hebben.
    Veel plezier nog en tot gauw!
    Grt. Mo, C0 & Jamie

• 01 Maart 2007 - 10:19

Nicolette:

hoi,

Jullie kunnen straks mee doen aan parijs-dakar met jullie opgedane off-the-road ervaring ;-)

erg leuk die foto's en ziet er inderdaad zeer indrukwekend uit..echte globbetrotters.

Frédérique heeft gisteren geholpen met plantjes water geven (samen met edwin) en wist mij te vertellen dat de poesjes ook op vakantie waren (was zij wel blij om);-)

geniet ervan

• 02 Maart 2007 - 11:13

G.J. En Saskia:

Hoi Anita.
    Wist niet dat H&M nieuwe regenjassen in hun collectie hadden hahaha.groetjes van ons

• 02 Maart 2007 - 19:58

Pa En Ma V D Bedum:

Hallo HJ en Anita we zijn bij anneke en jan op de koffie en hebben jullie foto`s gezien erg mooi.
    Verders gaat alles goed en met de poesjes ook groetjes en nog veel plezier