Golden Triangle - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Golden Triangle - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Golden Triangle

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

16 November 2011 | Thailand, Chiang Rai

Vanuit het heerlijk relaxte dorpje Pai hebben we onze reis vervolgt naar Chiang Ria. Om 05.30 moesten we bij het busstation klaar staan en je kan de busreis wel vertalen als een vliegende start naar Chiang Ria.
De chauffeur had zich natuurlijk weer verslapen en kwam rond 06.00 aan sloffen.
Deze tijd moest natuurlijk worden ingehaald. In de mini Van gingen we in sneltrein vaart weer de berg af met 762 bochten. Heerlijk hoor, gelukkig hadden we het ontbijt even overgeslagen. In Chang Mai moesten we overstappen op de bus van Chiang Rai. Gelukkig was deze rit een stuk relaxter. Na ongeveer 5 uurtjes kwamen we in Chiang Rai aan.
De volgende ochtend hebben we een auto gehuurd om de route in de Golden Triangle te rijden.
Helaas voor ons was alleen nog het grootste model auto te huur.
Met een enorme SUV gingen we op pad. Niet echt een Backpack imago, maar wij houden ervan!
Via allerlei omwegen hebben we de beste Scenic routes gevonden. Via een enorme bergpas Doi Thung zijn we langs de grens van Myanmar richting Chiang Sean gereden. Onderweg hebben we een tussenstop gemaakt in Sop Ruak. Dit is het drielandpunt van Thailand. Hier komen de rivieren Ruak en de Mekkong samen. Vanaf deze plek komen de grenzen van Myanmar, Laos en Thailand samen.
Helaas hebben ze van de plek een slechte versie van het sprookjesbos van de Efteling gemaakt. Boedha's die zingen, knipperde lampjes etc... heel jammer hoor!
Gelukkig hadden we onze eigen auto dus snel weer door met de oude Golden Triangle route. Onderweg hebben we nog een tussenstop gemaakt in het museum Hall of Opium. Een super mooi museum, maar je moet er wel even de tijd voor uittrekken.
Omdat de omgeving zo mooi is hier hebben we de auto maar voor een extra dag gehuurd.
Woensdagochtend gingen we alweer vroeg op pad naar Chang Klong. Hier moeten we donderdag ook weer naar toe, omdat dit gelijk de grens overgang is naar Laos. Dit is tevens ook het startpunt van een onwijs mooie scenic route voor 4 WD.
De route was super gaaf. Ook natuurlijk omdat alle toeristen bussen hier niet gaan komen. We hebben nog een poging gewaagd om in een klein thais dorpje de weg te vragen, maar helaas.... dit gaat niet lukken. Uiteindelijk heeft ons richtingsgevoel ons niet in de steek gelaten.
Donderdag vertrekken we richting Laos. Via Chang Klong moeten we met een bootje de Mekkong oversteken naar de grens plaats Huay Xia in Laos.
Hier blijven we een nachtje slapen om de slowboot naar Luang Prabang te pakken. Deze boottocht gaat twee dagen duren over de Mekkong en schijnt een super mooie tocht te worden.

See you in Laos!

• 16 November 2011 - 10:29

Nicolette:

wat een enorm leuke foto's weer en klint als een super reis...
    kan je niet van die wensbalonnen meenemen voor oud en nieuw ..

geniet ervan.. joris vond de met de olifanten erg leuk

• 16 November 2011 - 10:29

Nicolette:

wat een enorm leuke foto's weer en klint als een super reis...
    kan je niet van die wensbalonnen meenemen voor oud en nieuw ..

geniet ervan.. joris vond de met de olifanten erg leuk

• 16 November 2011 - 11:25

GJ & Saskia:

Jullie hebben al weer heel wat uurtjes off the road achter de rug, en die auto helemaal super en ach Anita jij schrikt nergens meer voor terug voor zo'n bakbeest op wielen. Veel plezier nog.

• 16 November 2011 - 15:02

Boshuisjes:

Nou jullie genieten er wel van hoor! Heerlijk om dit alles met jullie te kunnen delen. Het enige jammere is dat ik jullie met die korte broeken en t-shirtjes zie en wij hier iedere ochtend onze autoramen moeten krabben. Maar ach.... verschil moet er zijn hè! hahaha
    Trouwens...., wat een miezerige auto hebben jullie gehuurd zeg pfff......, kon ie niet groter? (hihihi)

Heel veel plezier nog en wij kijken weer uit naar jullie volgende blog.

Dikke kus van hier!

• 16 November 2011 - 15:46

Helma:

ziet er weer goed uit allemaal
    en zo te zien hebben jullie beter weer dan hier
    dus geniet er nog maar van voor je het weet zit je weer in het
    koude nederland

• 17 November 2011 - 09:47

Ellen:

dit klinkt helemaal niet verkeerd!

• 18 November 2011 - 20:06

Berry:

Leuk verhaal zeg, en een mooie reis. Net ook jullie vorige verslag gelezen van die olifanten. Te gek!