Eindelijk in Chang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van HJ en Anita - WaarBenJij.nu Eindelijk in Chang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van HJ en Anita - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Chang Mai

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg HJ en Anita

10 November 2011 | Thailand, Bangkok

Na ongeveer 24 uur onderweg te zijn geweest zijn we dan eindelijk aangekomen in Chang Mai. De reis was wel veel te lang, maar gelukkig gingen de overstappen in Hong Kong en Bangkok wel heel voorspoedig. Op het vliegveld in Bangkok hebben we niks gemerkt van de overstromingen, maar tijdens de binnenlandse vlucht naar Chang Mai zag je nog veel gebieden onder water staan.
Woensdag hebben we gebruikt om even bij te trekken van de lange reis, want dat hadden we wel even nodig. In de ochtend hebben we een wandeling gemaakt langs de oude tempels in Chang Mai. We zijn iets langer bezig geweest dan gepland, want we hadden de kaart niet goed gelezen. Tsja... laten we het maar op Jetlag houden!!
In de middag hebben we heerlijk bij het zwembad de reis verder uitgedacht.
Donderdag moesten we nog even verhuizen naar een ander hotel. Vanwege grote drukte in de stad konden we helaas niet meer een nachtje bijboeken. Maar we hebben alles in een tuktuk ingeladen en hebben weer een prima hoteletje gevonden.'s middags hebben we een scooter gehuurd en zijn we naar een tempel in de bergen geweest. De tempel was super mooi en indrukwekkend. Ook de route er naar toe was super mooi en natuurlijk ook een hele ervaring om met een scooter hier door het verkeer te razen. Gelukkig was HJ binnen een paar minuten geheel ingeburgerd en was het alsof hij gewoon naar ze werk reed.

Dinsdag 8 november is hier het Loy Krathong begonnen. Dit is een lichtjes festival. Ze eren dan de godin van het water. Dit is gebruikelijk aan het einde van de regentijd. Donderdagavond was het hoogtepunt van het feest. Ze vieren dit door allemaal lampioenen op te laten en door bloemstukken op het water te laten varen. Dit schijnt voorspoed en geluk te brengen. Over al op straat was van alles te beleven. Helemaal top!

Vrijdag vertrekken we naar onze volgende bestemming Pai. Dit is een dorpje verder de bergen in.

Tot dan!

• 10 November 2011 - 16:01

Coby En Albert:

Hoi,hoi,

Fijn om even wat van jullie te horen. Geen reddingsvesten nodig dus, gelukkig maar!!
    We kijken weer uit naar de foto's!

• 10 November 2011 - 17:30

GJ & Saskia:

Een hele vlucht hebben achter de rug, maar nu begint het genieten. En hoe vonden jullie het in de tuktuk, maar ja jullie zijn al helemaal gewend je huurt gewoon een scooter. Ik doe het je niet na HJ, het verkeer daar ik weet er alles van. Hou ons op de hoogte en geniet ze.

• 10 November 2011 - 18:47

Nicolette:

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen.. maar wat een lange reis.. jullie zullen wel gebroken zijn.. gelukkig hebben jullie het droog en mooi.. geniet van wederom een schitterende reis

• 11 November 2011 - 06:53

Helma:

wat een lange vlucht maar zeker weer de moeite waard
    heel veel plezier

• 12 November 2011 - 07:22

Gerben Blanksma:

Geniet van jullie reis!, het was voor mij alweer genieten om het eerste verslag en foto's te lezen.

xxx
    Gerben